Или приемате, или губите приложението: Влизат в сила новите условия в WhatsApp
Много потребители мигрираха към Signal и Telegram заради позволението за споделяне на данни с Facebook
От тази събота влизат в сила нови условия за употреба на комуникационното приложение УотсАп (WhatsApp). Или трябва да ги приемете, или ще изгубите постепенно всичките му функции, съобщава френското специализирано издание "Телерама".
Още по темата
Преди три месеца УотсАп обяви нови условия, включващи позволение за споделяне на данни с Фейсбук (Facebook), собственика на УотсАп. Това предизвика гнева на много потребители, някои от които "мигрираха" към приложения като Сигнал (Signal) или Телеграм (Telegram), за да избегнат крайния срок. Той обаче настъпва тази събота.
С две думи, за да запазят всички възможности на УотсАп, ще трябва неговите потребители да приемат новите условия, които ще позволяват споделяне на някои от техните данни с Фейсбук и неговите клиенти. Целта на Фейсбук е по този начин да печели от компаниите и търговците.
Съобщенията няма да бъдат сред данните, които могат да бъдат споделяни. Това обаче не важи за телефони и IP адреси. УотсАп и без това вече споделя някои данни с Фейсбук, сред които списъци с адреси, дата и продължителност на съобщенията, както и името на събеседника.
Ако откажете да приемете новите условия, от днес вашето приложение ще започне да "деградира". Например няма да имате достъп до списъка с разговорите, но все още ще можете да отговаряте на аудио или видео обаждания, както и на съобщения (ако са активирани известията). Но това ще бъде само на първо време, тъй като много бързо и тези възможности ще приключат.
С над 2 милиарда потребители в световен мащаб, УотсАп е на второ място след приложението на компанията си майка Фейсбук, само че се използва предимно за лични разговори, за разлика от видеоконферентните гиганти Зум (Zoom) и Гугъл Мийт (Google Meet), отбелязва Ройтерс.
Фейсбук е имал средно 2,85 милиарда потребители месечно през март. Това е с 10 процента повече от същия месец на миналата година. Семейството му от приложения - едноименното Фейсбук, Инстаграм (Instagram) и УотсАп - има общо 3,45 милиарда потребители през март. Това е броят на хората, влезли поне в едно от приложенията през месеца, посочва АП.