Според Counterpoint Research през 2022 г. световният пазар на смартфони ще намалее с 11% на годишна база, а през следващата 2023 г. ще нарасне само с 2% на годишна база до 1,24 млрд. щ. броя. Компанията трябваше да преразгледа предишната си прогноза в посока надолу. По-рано се очакваше растежът да бъде 6%, но макроикономическата ситуация се отразява негативно на продажбите. Очаква се растежът да започне едва през третото тримесечие на 2023 година.

Според Питър Ричардсън, вицепрезидент на Counterpoint Research, инфлацията и свързаните с нея очаквания за по-високи лихвени проценти по кредитите, намаляващите корпоративни печалби, стагнацията на китайската икономика и други фактори, включително външната политика, както и затягането на контрола върху износа на САЩ за Китай, са довели до преразглеждането на прогнозата. Производителите на оригинално оборудване се съсредоточават върху премиум ценовия сегмент, където продажбите са по-стабилни, отколкото в средния и по-ниския сегмент. Пазарът на премиум модели се справя много по-добре с настоящите предизвикателства.

Според Counterpoint, като се има предвид повишаването на средните продажни цени и последващото увеличаване на цикъла на подмяна, годишните доставки на смартфони едва ли ще се върнат на нивата отпреди пандемията в краткосрочен план. Тази година цикълът на подмяна достигна 43 месеца - своеобразен рекорд за всички времена. Макар че през следващата година цикълът ще се свие на годишна база, все още се очаква той да остане над 40 месеца.

ИЗБРАНО