Ако пътувате с метрото, сте се здрависали с почти целия град | IT.dir.bg

Снимка: Pixabay

Ако пътувате с метрото, сте се здрависали с почти целия град

Изследване в Хонг Конг установи колко интензивно се обменят микробите в подземната желазница

Изследване в Хонг Конг е установило, че всяка линия на метрото си има собствена колония от микроби, но пътуващите ежедневно разнасят и смесват бактерии из цялата мрежа.

Джани Панайотоу от университета в Хонг Конг и екипът му са поискали от доброволци да се повозят в местната подземна железница с чисти ръце за около 30 минути, като през това време участниците трябвало да се държат хванати за дръжките. След това били взети проби от ръцете на доброволците, които съдържали предимно кожни бактерии и дрожди. В сутрешния час пик са били открити 140 различни микроби, а до края на деня са били останали само 48. Тези, които са останали, се били разнесли успешно из цялото метро.

Учените разкриват, че първоначално видът на микробите е специфичен за всяка линия. Така например единствената линия в Хонг Конг, която има връзка с китайската провинция показала високо съдържание на резистентни към антибиотици бактерии, както и такива резистентни към тетрациклин, който обикновено се добавя към храната на свинете.

В началото на деня тези микроби са се срещали само по въпросната линията, но към края на деня са се били разпръснали из цялото метро.

Дръжките във влаковете на хонгконгското метро имат специално антибактериално покритие, а учените споделят, че всеки град си има специфична фауна от бактерии. Изводът от изследването, публикувано в Cell Reports, е, че пътувате ли в метрото - обменяте микроби с всички и всички обменят микроби с вас.

| Редактор : Стоян Гогов 1 1477 Снимка: Pixabay