Астрономи откриха потенциално обитаема планета | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images

Новооткритата планета е с радиус около 1,55 пъти по-голям от този на Земята

Астрономите са забелязали интригуваща "супер-Земя", която обикаля около звездата си червено джудже вътре в обитаемата зона, което означава, че вероятно може да задържа течна вода на повърхността си. Това е ключов фактор за потенциалната обитаемост на екзопланетите.

Новооткритата планета е с радиус около 1,55 пъти по-голям от този на Земята. Това е доста малко за "супер-Земя". Но това, което наистина привлече вниманието на изследователите, беше предполагаемият ѝ събрат, който според тях е още по-малък и приблизително с размера на нашата собствена планета.

Ако бъде потвърдено, последното "ще представлява най-малката планета в обитаемата зона", открита от сателита за изследване на транзитни екзопланети (TESS) на НАСА.

По-голямата планета, наречена TOI-715b, обикаля своята родителска звезда само за 19 земни дни, на около 137 светлинни години, установи международният екип, ръководен от следдокторския изследовател Джорджина Дрансфийлд от университета в Бирмингам. Докато този вид стегната орбита обикновено води до високи температури в други звездни системи, червените джуджета са много по-тъмни.

Констатациите са интригуващи, но непотвърдени. Двете предполагаеми екзопланети също са в сравнително тясна или "консервативна" обитаема зона, както НАСА предупреди в изявление.

За щастие имаме други още по-чувствителни телескопи като космическия телескоп Джеймс Уеб на НАСА, който може да се използва, за да се потвърди дали някой има атмосфера или вода.

Новооткритата планета е с радиус около 1,55 пъти по-голям от този на Земята