Черните дупки очевидно могат да имат две различни маси едновременно | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images

Физиците са останали изумени

Екип, моделиращ поведението на черните дупки, стигна до заключението, че масите на най-плътните обекти във Вселената са "квантумни".

Според изследователите черните дупки могат да имат две маси едновременно. Ако ви е трудно да разберете тези концепции, не се тревожете много, дори авторите на статия признават, че е сложно.

В квантумния свят на електроните съществува явлението суперпозиция. При него частиците могат да бъдат на няколко места едновременно. Така и една черна дупка може да има едновременно две различни маси.

"Представете си, че сте едновременно широк и висок, както и нисък и кльощав - това е ситуация, която интуитивно е объркваща, тъй като сме закотвени в света на традиционната физика", каза първият автор, докторант Джошуа Фу.

"Вселената ни разкрива, че винаги е по-странна, мистериозна и завладяваща, отколкото повечето от нас биха могли да си представят", каза Зих.

Това, което екипът все още не знае, каза Зих пред IFLScience, е дали суперпозициите ще включват маси, толкова сходни една с друга, че няма да имат значение извън идеализирани условия, или са възможни големи разлики.

Зих призна, че работата е просто математическо моделиране на този етап и ще бъде трудно да се тества.

Проучването е публикувано в Physical Review Letters.

Физиците са останали изумени

| Редактор : Стоян Гогов 20 3687 Снимка: iStock by Getty Images

Проучването е публикувано в Physical Review Letters.