Ултра ярките източници на рентгенови лъчи или ULX са най-ярките обекти във Вселената. Някои от тях обаче са толкова ярки, че противоречат на законите на физиката.

Границата на Едингтън ограничава колко ярък може да бъде даден обект въз основа на неговата маса. Досега учените просто приписаха по-ярките обекти на оптична илюзия.

Първото по рода си проучване, публикувано в The Astrophysical Journal, оспорва тези твърдения. Астрономите са използвали ядрено-спектроскопичния масив на НАСА (NuSTAR), за да наблюдават M82 X-2. Обектът е десет милиона пъти по-ярък от Слънцето. Според детайлното проучване той надхвърля лимита на Едингтън, но това не е причинено от оптична илюзия.

Оказало се, че яркостта е усилена причинена от магнитни полета, толкова абсурдно силни, че е невъзможно да се емулират в лаборатория.

Досега астрономите смятаха, че ULX са черни дупки, които се обграждат с достатъчно газ и прах, които постепенно се нагряват с течение на времето, като в крайна сметка излъчват светлина. Заради своя характер черните дупки пораждат оптична илюзия, усилваща яркостта.

Но през 2014 г. беше открито, че M82 X-2 е неутронна звезда. Оказва се, че M82 X-2 изсмуква около 1,5 земни маси материя годишно от съседна звезда. Тези частици се ускоряват до невероятни скорости и се нагряват значително, поради което засияват. Но дори това не обяснява напълно мощната яркост на обекта.

Абсурдно силното магнитно поле на неутронната звезда може да изкривява формата на близките атоми.