Механичен проблем отложи излизане на руски космонавти извън МКС | IT.dir.bg

Механичен проблем отложи излизане на руски космонавти извън МКС 8
Снимка: NASA

Механичен проблем отложи излизане на руски космонавти извън МКС

Скафандърът е дал друг проблем през август

Космонавтите на Роскосмос Сергей Прокопиев и Дмитрий Петелин трябваше да излязат извън МКС, за да осъществят ремонтни и научни дейности в открития космос. На 17 ноември те прекараха повече от 6 часа извън станцията. Днешното излизане обаче бе отложено заради механичен проблем, съобщава НАСА.

Проблем с помпата на водната охладителна система на скафандъра "Орлан" на Прокопиев му поречи да излезе в отрития космос. Той трябваше да премести радиатор от модула "Рассвет" към научния модул "Наука" на Международната космическа станция.

Вижте как изглежда скафандърът "Орлан" >> >> >>

Предстои Роскосмос да обяви кога ще извърши излизането. Този август повреда в енергийната система на скафандъра "Орлан" наложи космонавтите спешно да се приберат от излизане в открития космос.

Тогава московският контрол на мисията нареди на командира на Експедиция 67 Олег Артемиев да се върне във въздушния шлюз, след като той докладва за колебание на напрежението в захранването на батерията за неговия скафандър Орлан.

"Зарежете всичко и започнете да се връщате веднага!", обяви наземния командир Владимир Соловьов.

Скафандърът "Орлан" е конструиран в края на 60-те за целите на Съветската лунна програма. Той е бил обновяван шест пъти, като последната му версия е от 2016 година. Основната промяна е свързана със системата за охлаждане.

Когато МКС е на сянка, температурата навън пада до -150°С, а ако е на пряка слънчева светлина, температурата се повишава до над 150°С. В МКС се поддържа стабилна температура от 23°С.

Последната версия на скафандъра "Орлан" има възможност да поддържа живота на космонавтите в продължение на 7 часа извън станцията. Китай също е закупил бройки от "Орлан" за своята космическа програма. Скафандрите EMU, използвани от НАСА при излизания извън МКС, са конструирани преди близо 40 години.

Механичен проблем отложи излизане на руски космонавти извън МКС 8