НАСА откри най-голямата комета | IT.dir.bg

Снимка: NASA, ESA, Man-To Hui, David Jewitt, Alyssa Pagan

Обектът не застрашава Земята

Астрономи на НАСА използваха космическия телескоп "Хъбъл", за да потвърдят, че твърдият център на гигантската комета C/2014 UN271 (Бернардинели-Бернщайн) е най-голямото ядро ​​на комета, открито някога. То е 50 пъти по-големи от повечето известни комети. Диаметърът е цели 140 километра.

"Ние потвърждаваме, че C/2014 UN271 е най-голямата дългопериодична комета, откривана някога", пише екипът в новия си документ.

Най-голямата комета, открита някога, пътува към Слънцето повече от 1 милион години. C/2014 UN271 произлиза от облака Оорт - гигантска формация от разпръснати ледени обекти, маркираща края на Слънчева система.

Облакът на Оорт обаче е толкова далеч и толкова труден за наблюдение, че астрономите все още не знаят почти нищо за една от най-големите структури в нашата Слънчева система.

C/2014 UN271 може да хвърли светлина върху състава на облака Оорт.

"Тази комета е буквално върхът на айсберга за хилядите оснанали комети, които са твърде слаби, за да се видят в по-далечните части на Слънчевата система", казва астрономът Дейвид Джуит от UCLA.

Кометата се движи по елиптична орбита около Слънцето, като прави една обиколка за 3 милиона години.

През 2031 г. кометата ще навлезе в своя перихелий - най-близката точка на орбитата до Слънцето. Въпреки това кометата ще е на около 1,6 милиарда километра от нашата звезда.

Разстоянието от Земята до Слънцето е 149 милиона километра, а кометата C/2014 UN271 ще се доближи до орбитата на Сатурн.

Обектът не застрашава Земята

| Редактор : Стоян Гогов 8 3181 Снимка: NASA, ESA, Man-To Hui, David Jewitt, Alyssa Pagan

C/2014 UN271 може да хвърли светлина върху състава на облака Оорт.