Органични съставки, открити в астероид, сочат, че животът може да е дошъл от Космоса | IT.dir.bg

Снимка: NASA

Урацил и ниацин са намерени в скални проби, които японската космическа сонда "Хаябуса 2" взе от астероида Рюгу през 2019 г.

| Редактор: Надежда Христова 13 2401

Две органични съставки от съществено значение за живите организми са открити в проби, извлечени от астероида Рюгу, което потвърждава идеята, че някои вещества, решаващи за появата на живота, са стигнали до Земята с космически скални късове преди милиарди години, съобщи Ройтерс, цитирана от БТА.

Учени съобщиха, че са открити урацил и ниацин в скални проби, които японската космическа сонда "Хаябуса 2" взе от астероида Рюгу през 2019 г. Урацил е една от нуклеотидните бази на РНК, молекула. Ниацинът, форма на витамин В3, е жизненоважен за метаболизма.

Пробите, взети от Рюгу, бяха върнати на Земята от 250 милиона километра в запечатана капсула, която се приземи през 2020 г. в Австралия.

Учените отдавна дискутират кои са нужните условия за възникването на живот на Земята след създаването й преди 4,5 милиарда години. Новото откритие съвпада с хипотезата, че космически тела като комети, астероиди и метеорити, са бомбардирали младата планета със съединения, помогнали за възникването на първите микроби.

Преди учените са откривали ключови органични молекули в богати на въглерод метеорити на Земята, но не бе ясно дали са техни съставни елементи или са се наслоили при престоя им на Земята.

"Основното ни откритие е, че урацил и ниацин наистина съществуват на извънземна среда и е възможно да са достигнали младата Земя като съставна част на астероиди и метеорити. Допускаме, че те са изиграли роля в пребиотичната революция на Земята и вероятно за появата на първите форми на живот", каза астрохимикът Ясухиро Оба от университета Хокайдо, Япония, ръководител на изследването, публикувано в сп. "Нейчър комюникейшънс".

Две органични съставки от съществено значение за живите организми са открити в проби, извлечени от астероида Рюгу, което потвърждава идеята, че някои вещества, решаващи за появата на живота, са стигнали до Земята с космически скални късове преди милиарди години, съобщи Ройтерс.

%MCEPASTEBIN%