Откриха странна галактика без никакви звезди | IT.dir.bg

Снимка: STScI/NSF/GBO/P.Vosteen

Откриха странна галактика без никакви звезди

Новооткрит обект разширява нашето разбиране за това какво представлява една галактика.

Обектът J0613+52 е масивно петно на около 270 милиона светлинни години. То има характеристиките на галактика, но в него няма никакви звезди.

Масата и движението на J0613+52 изглеждат нормални за това, което бихме очаквали от спирална галактика. Освен огромните си размери, обектът се намира в междугалактическото пространство - далеч от близки галактики.

Според екип от астрономи, ръководен от астрофизика Карън О'Нийл от обсерваторията Грийн Банк, това може да е първото откритие на първична галактика в по-близката до нас Вселена. Този тип галактика е съставена предимно от газа, който се е образувал в началото на времето.

Откритието - направено чисто случайно - беше представено на 243-тата среща на Американското астрономическо общество. "Телескопът GBT беше случайно насочен към грешни координати и намери този обект", казва О'Нийл. "Това е галактика, направена само от газ - няма видими звезди. Звезди може да има там, но ние просто не можем да ги видим."

| Редактор : Стоян Гогов 16 3053 Снимка: STScI/NSF/GBO/P.Vosteen