Откриха защо зелената светлина успокоява болката | IT.dir.bg

Откриха защо зелената светлина успокоява болката

Учени от Китай описаха изучаването на всяка част от зрителната невронна система при мишки

Изследователи от лабораторията по медицинска невробиология към университета Фудан в Шанхай, Китай, и от китайските Институти за науки за мозъка са проследили невронната активност от очите до мозъка на мишки, за да установят защо зелената светлина помага за намаляване на болката, съобщи електронното издание "Медикъл Експрес", цитирано от БТА.

В статията, публикувана в списание "Сайънс Транслейшънъл Медисин", научният екип описва изучаването на всяка част от зрителната невронна система при мишки - от задната част на очите до мозъка, за да научи повече за това как светлината може да повлияе на усещанията в мозъка.

Предишни изследвания и неофициални данни сочат, че зелената светлина, особено генерираната от светодиоди, може да намали нивата на болка при хора със заболявания като артрит, мигрена и фибромиалгия, но причините за това остават загадка.

Китайските специалисти проучили всички части на системата за визуална обработка при мишките, които участват в приемането и обработката на светлината. Те започнали с пръчиците и колбичките във външната част на ретината и ганглийните клетки на ретината във вътрешната й част. Като изключват всеки от тях по различно време и след това проверяват как те водят до промени в усещането за болка, изследователите установяват, че невронният път към облекчаване на болката започва от фоторецепторите.

След това екипът преминава към ганглийните клетки на ретината, които получават сигнали от фоторецепторите. Екипът наблюдава тези сигнали, когато в очите на мишките се насочват различни цветове светлина. Учените установяват, че зелената светлина провокира повишена експресия на ген, който кодира протеин, прекурсор на молекула, активираща опиоидните рецептори в мозъка. Това на свой ред води до притъпяване на болката.

Откриха защо зелената светлина успокоява болката