Пръстените на Сатурн нагряват атмосферата му, установиха мисии на НАСА | IT.dir.bg

Снимка: Pixabay

Пръстените на Сатурн нагряват атмосферата му, установиха мисии на НАСА

Най-възможното обяснение на явлението е, че ледените частици от пръстена, падащи върху атмосферата на планетата, причиняват това нагряване

| Редактор: Калина Петрова 7 1753

Според най-новото откритие, направено от НАСА в четвъртък, обширната система от пръстени на Сатурн нагрява горните слоеве на атмосферата на гигантската планета, предаде Синхуа.

Това явление никога досега не е било наблюдавано в Слънчевата система, съобщиха от НАСА. Откритието е направено с помощта на 40-годишни данни от няколко мисии на НАСА, включително космическия телескоп "Хъбъл" и пенсионираната сонда "Касини", в допълнение към космическите апарати "Вояджър 1" и "2" и преустановената вече мисия "Международен ултравиолетов изследовател".

Най-възможното обяснение на явлението е, че ледените частици от пръстена, падащи върху атмосферата на Сатурн, причиняват това нагряване, според НАСА. Това би могло да се дължи на въздействието на микрометеорити, бомбардиране с частици от слънчевия вятър, слънчева ултравиолетова радиация или електромагнитни сили, улавящи електрически зареден прах. Изследването е публикувано в списание "Планетари сайънс".

"Ние сме едва в началото на този ефект на пръстените върху горните слоеве на атмосферата на планетата. В крайна сметка искаме да имаме глобален подход, който да дава реална сигнатура за атмосферите на далечните светове", казва Лотфи Бен-Джафел от Института по астрофизика в Париж и Лунната и планетарна лаборатория към университета на Аризона.

"Една от целите на това изследване е да видим как можем да го приложим към планети, които обикалят около други звезди. Наричаме го търсене на "екзопръстени", обясни Бен-Джафел.

| Редактор : Калина Петрова 7 1753 Снимка: Pixabay