Продължава изтичането на въздух в руския отсек на МКС | IT.dir.bg

Снимка: Wikimedia

Продължава изтичането на въздух в руския отсек на МКС

Миналата седмица космонавтите Рижиков и Куд-Сверчков проведоха ремонтно-възстановителни работи по корпуса на модула "Звезда"

| Редактор: Аделина Томова 104 7134

Налягането в междинната камера на модула "Звезда" в руския отсек на Международната космическа станция /МКС/ продължава да спада, предаде ТАСС.

По думите на космонавта Сергей Рижиков продължава изтичането на въздух, въпреки херметизацията, която беше осъществена върху откритите две пукнатини в корпуса.

"На борда налягането е 730 милиметра по живачния стълб, а в междинния отсек стойността му е 678 милиметра", доложи космонавтът в Центъра за управление на полетите.

В петък той затвори люка на междинната камера за проверка на херметичността при 730-731 милиметра живачен стълб. Миналата седмица руските космонавти Рижиков и Куд-Сверчков проведоха ремонтно-възстановителни работи по корпуса на модула "Звезда". Бяха нанесени три слоя херметична изолация върху първата пукнатина, а във вторник започнаха да обработват и второто отверстие. В четвъртък космонавтите докладваха, че са приключили ремонтните работи по модула "Звезда".

Американските астронавти Виктор Глоувър и Майкъл Хопкинс също излязоха в открития космос от борда на Международната космическа станция /МКС/ за провеждането на технически работи, предадоха световните агенции.

НАСА предава на живо космическата им разходка на своя сайт. Напускането на борда на орбиталната станция е станало в 14:14 часа българско време, когато астронавтите са превключили своите скафандри на автономно захранване. Глоувър и Хопкинс ще трябва да проверят окачването на устройството за охлаждане и включването на устройството за предаването на данни върху външната повърхност на европейския лабораторен модул "Колумб". Американските астронавти също така ще прокарат допълнителни кабели към две външни камери и ще сменят безжичната антената на модула "Юнити". Освен това им предстои да усилят конструкцията на термозащитния покрив на шлюза "Куест".

Извънбордовата дейност на астронавтите е предвидено да продължи около 6,5 часа.

| Редактор : Аделина Томова 104 7134 Снимка: Wikimedia

Извънбордовата дейност на астронавтите е предвидено да продължи около 6,5 часа.