Астрономи твърдят, че скоро ще можем да открием първите полярни сияния на екзопланети.

Пулсарите звезди, които са изградени изцяло от неутрони. Те са изключително малки, но с висока маса. Тези звезди се въртят с много голяма скорост, способна да достигне 1000 оборота в секунда. При всяко свое завъртане пулсарът излъчва поток светлина. Магнитното поле образувано от тях е изключително силно.

Ако около тези екстремни звезди има останали планети с магнитно поле, то на тях ще има изключително мощно полярно сияние. То ще е толкова силно, че може да бъде открито.

Екип от швейцарски учени твърди, че екзопланетите около пулсарите могат да изпитат полярно сияние чрез симулиране на тяхната магнитна среда.

Според симулациите на учените планетите около милисекундни пулсари със сигурност могат да се наблюдават с настоящата радиотелескопна технология.

LOFAR (Low Frequency Array) или бъдещите разработки на SKA (Square Kilometer Array) със сигурност могат да имат минимална чувствителност съответно около 0,1 mjy и 0,001 mjy. Това прави засичането на полярните сияния около пулсарите "детска игра".

По този начин астрономите ще научат повече за неутронните звезди и техните планети.