Учени предполагат, че на Меркурий може да има живот | IT.dir.bg

Снимка: AP/БТА/NASA

Учени предполагат, че на Меркурий може да има живот

Проучване по темата вече е публикувано в Scientific Reports

| Редактор: Александър Александров 35 14334

Трудно ни беше да намерим новина, която не е свързана с водещата тема в публичното пространство, но все пак ето я и нея. Според американски учени, е възможно да има живот не къде да е, а на най-близката до Слънцето планета - Меркурий.

Вижте как изглежда Меркурий >> >> >>

Статия по темата вече е публикувана в престижното издание Scientific Reports. Според един от нейните автори Джефри Каргийл от Planetary Science Institute, температурите на планетата са подходящи за живот и единственото, което е нужно, е и наличието на вода.

Според проучването, хаотичната повърхност на Меркурий не се е формирала така под влияние на сеизмичната активност, както сочат предишни теории. Учените смятат, че причините по-скоро се крият в наличието на елементи, които преминават бързо от едно агрегатно състояние в друго - например от течност в газ.

До сега от планетите около нас Марс винаги се е сочил като най-вероятен кандидат за откриване на следи от живот. Идеята за наличието на такъв на първата планета от Слънчевата система все още си остава екстравагантна, но научният екип се надява в бъдеще да открие повече доказателства.

Учени предполагат, че на Меркурий може да има живот 10