В астероида Рюгу са открити газове, по-стари от Слънчевата система | IT.dir.bg

Снимка: JAXA

В астероида Рюгу са открити газове, по-стари от Слънчевата система

Обектът е възникнал в далечна периферия на Слънчевата система, а японската сонда "Хаябуса-2" взе проби от него и ги върна на Земята

Японски астрономи откриха образци от газ, съществувал преди оформянето на Слънчевата система преди 4,6 милиарда години, в състава на пробите от астероида Рюгу, взети от сондата "Хаябуса-2". За това съобщи в. "Йомиури", цитиран от ТАСС и БТА.

Учените са нагрели частици от астероида до 1800 градуса по Целзий, при което се получили газове като хелий, неон и аргон. Последващият анализ показала, че тези вещества може да бъдат по-стари от Слънчевата система. Според изследователите първоначално образците от тези газове са били в състава на свободно движещи се в космоса диаманти и графити. Впоследствие те участват в състава на голям астероид, от който се отделя Рюгу.

През септември астрономите съобщиха, че Рюгу е възникнал в далечна периферия на Слънчевата система около два милиона години след нейното оформяне.

Японската сонда "Хаябуса-2" бе изстреляна в космоса в началото на 2014 г. с цел изследване и вземане на проби от астероида Рюгу. През февруари 2019 г. пробите бяха взети, а в края на 2020 г. космическият апарат достави на Земята капсула с взетите образци.

| Редактор : Стоян Гогов 7 1716 Снимка: JAXA