Най-ярката комета за 2023 г. вече може да се види в небето | IT.dir.bg

Снимка: Никола Петров

Обектът е бил открит през миналата година

Най-ярката и очаквана комета за 2023 г. може да се види на небосклона. Обектът е отличителен със зелената си светлина.

Кометата може да се наблюдава с бинокъл или с евтин телескоп. Според някои има шанс новолунието да позволи забелязването й с просто око. Астрономите определят последната седмица на януари като най-благоприятна за наблюдения.

Обектът лесно може да се заснеме от всеки фотоапарат, имащ функцията за по-дълга експозиция.

Кометата C/2022 E3 (ZTF) ще премине максимално близо до Слънцето на 12 януари. Тя ще е видима над северния хоризонт преди полунощ. Леденият къс ще мине най-близо до Земята в нощта между 1 и 2 февруари. Тогава обектът ще е на 42 милиона километра от нас, което е доста за мащабите на Слънчевата система.

Астрономите откриха C/2022 E3 (ZTF) през 2022 година. Оказа се, че кометата е минавала последно покрай нас преди 50 000 години.

Обектът е бил открит през миналата година