Най-големите опасности за Земята | IT.dir.bg

dailymail.co.uk

Най-големите опасности за Земята

Супервулкан, слънчеви изригвания и астероид могат да сложат края на света.

Това са най-реалистичните сценарии за гибелта на човешката цивилизация, според група изследователи от САЩ, представени в списание Science и цитирани от РИА Новости и БГНЕС.

Според първия сценарий
– изригване на супервулкан, в резултат континентите ще се покрият с еднометров слой пепел, сградите ще се разрушат, ще се запушат водопроводите, ще загинат селскостопанските култури.

Създадоха 3D карта на вътрешността на Земята >> >> >>

Втората версия за смъртта на населението на света е свързана със слънчевата активност. Човечеството може да е застрашено от мощен поток високоенергийни частици, наречен коронално изхвърляне на маса от Слънцето. Учените отбелязват, че това астрономическо явление може да потопи в тъмнината цели континенти, предизвиквайки масово прекъсване на електрозахранването.

Гигантско слънчево изригване застрашава Земята >> >> >>

Третият сценарий – сблъсък с астероид, също представлява значителна опасност. Според изчисленията, падането на Земята на космическо тяло с диаметър от един километър, би предизвикало облаци прах, които ще лишат планета от слънчева светлина в продължение на няколко месеца.

Открит е опасен за Земята астероид >> >> >>

Жертвите на всички тези бедствия могат да бъдат сведени до минимум, ако своевременно се предприемат необходимите мерки, посочват учените.

Опасността от свързаните с човека заплахи за цивилизацията, като ядрената война или глобалното затопляне е доста по-малка, поради мерките, които човечеството взема.

Ролята на изкопаемите горива ще става все по-малка и може би нуждата от тях ще изчезне до края на века.

Що се отнася до ядрените оръжия, то съкращаването на арсенала, здравия разум и инстинкта за самосъхранение, както и изградените защитни съоръжения са факторите, които биха опазили цивилизацията ни в този случай.

Футуролог: Към 2050г. хората стават безсмъртни >> >> >>

Най-големите опасности за Земята

Супервулкан, слънчеви изригвания и астероид могат да сложат края на света.

48 156 dailymail.co.uk