Анна Балтиева, тест инженер в Bosch ECS: Къде софтуерът среща въздушната акробатика
Сериозният подход към работата не пречи на непринудените отношения в екипа, когато е време за почивка. Анна го доказва като нарича Bosch ECS "мястото, на което сме повече приятели, отколкото колеги"
Намираме се в офиса на Инженерния център на Bosch - просторно и светло място в София Тех Парк, което събира IT инженери с различен опит и още по-интересни хобита. Покрай пандемията не всички са тук, но мястото е оживено. Работата им е свързана с усъвършенстване на автомобилната индустрия, но докато пишат код за автономно шофиране и тестват продуктите, колегите успяват да се уговорят и за следващо приключение. Заедно.
Срещаме се с Анна Балтиева. Тя е тест инженер в центъра и любител на спорта, въздушната акробатика и Формула 1. Вероятно някъде там се крие и страстта й към автомобилите, чиито нововъведения сега валидира и верифицира.
"Както всяко дете мечтаех за какво ли не, но винаги съм обичала да се състезавам. Най-вече със себе си. Това е моят двигател за всичко. Харесвам динамиката в това, което правя, също и перфекционизма. Обичам да довеждам нещата до край, затова и се чувствам добре като тест-инженер. Работата ми се състои в това да подсигурявам качеството на софтуерните продукти, които центърът ни разработва. Актуалният проект, по който работя, е асистент за управление на автомобила при ниска скорост. Впечатляващото е, че включва функционалност за напълно автоматизирано паркиране и навигиране при закачено ремарке", споделя Анна.
Стремежът към перфекционизъм изпраща Анна в специалност "Информатика". В други компании от софтуерната индустрия минава първите нива в кариерното си развитие. Още като стажант участва в проект за обработка на данни за обучения, свързани с автономно шофиране.
"Началото беше трудно", споделя Анна и продължава: "Бях най-млада и без опит, но след известно време се ориентирах, свикнах с работата и започнах да се справям доста добре. Конкретно в Bosch ECS, най-предизвикателна е динамиката на работата, особено когато започваме изцяло нов проект. Индустрията изисква от нас да се развиваме постоянно и да бъдем в крак с новите тенденции в технологиите, че дори и крачка напред".
Работата на тест-инженера, какъвто е Анна, изисква търпение и изявен усет към детайла. Не на последно място е и умението за поемане на отговорност.
"Намирам общо между страстта ми към Формула 1 и дейността тук, в това, че нашите разработки винаги представляват нещо, което хората ще използват след няколко години в автомобилите си. Ние създаваме бъдещето и сме първите, които се докосват до него. Това е привилегия", казва Анна.
Сериозният подход към работата не пречи на непринудените отношения в екипа, когато е време за почивка. Анна го доказва като нарича Bosch ECS "мястото, на което сме повече приятели, отколкото колеги". Освен трудности и постижения, колегите споделят и добрия вкус към храната.
"В офиса всеки се чувства като у дома си. Почти няма ден, в който някой да не донесе нещо домашно приготвено за хапване, за да зарадва колегите. В тези случаи се събираме в кухнята, говорим си и настроението идва от само себе си. Тъй като всички сме много различни и с разнообразни интереси, винаги има какво да научиш от човека до теб", разказва тя.
В екипа на Анна, а и сред работещите в инженерния център, има професионалисти с различни предизвикателни хобита, които не рядко са свързани с любовта към адреналина.
Анна обича да пътува. Не винаги с автомобил. Често избира пътувания с мотоциклет и разходките с велосипед. Споменава, че в центъра разработват компоненти за електрически велосипеди и самата тя се замисля дали да не си купи такъв. Но хобито, за което говори с голямо вълнение, е друго и води към увлечението по изразяването с движения, а не с числа. Тя е пример за това как софтуерът може да се срещне хармонично с въздушната акробатика.
"Да, въздушната акробатика е едно от хобитата ми", споделя Анна и в погледа й личи, че искрено се вълнува от постиженията си в това занимание. Защото е красиво, трудно и изглежда недостижимо. "Все пак, висиш във въздуха", обяснява Анна и продължава: "Това е спорт, който не вярвах, че ще мога да практикувам, тъй като изисква много баланс, концентрация и гъвкавост, но реших все пак да опитам. Предизвиках себе си. Оказа се, че с правилния треньор, малко техника и много хъс, нещата са постижими. Чрез въздушната акробатика успявам да намеря равновесие, както между работата и личния живот, така и между физическото и умственото натоварване".
.....
Инженеринговият център на Бош вече е на повече от 2 години и целта му е да полага основите на следващото поколение автономни автомобили. Мисията на екипа, която и Анна споделя, е да осигури безопасно шофиране с грижа към околната среда и обществото, както и да спре войната по пътищата. И да проправи пътя на автоматизираната, безопасна и комфортна мобилност на бъдещето. Заедно с Анна, в различните направления на Центъра работят около 400 софтуерни специалисти. Те разработват технологии, които ни предстои да видим на пътя скоро.
Вижте видеото на Анна тук:
* съдържание на Bosch ECS
НАЙ
Бивш инженер на НАСА твърди, че е изобретил двигател, който не изисква гориво
Кои са незабележимите ангели-хранители на скъпата техника?
Xiaomi 14 и Xiaomi 14 Ultra в комплект с часовник или слушалки на супер цена предлага А1
Китай прави свръхзвукови подводници, задвижвани от лазер
Сондата "Вояджър 1" отново предава данни за първи път от месеци
Бивш инженер на НАСА твърди, че е изобретил двигател, който не изисква гориво
Китай прави свръхзвукови подводници, задвижвани от лазер
Илон Мъск критикува Австралия заради заповед за скриване на видеа от нападението над свещеник в Сидни
Сондата "Вояджър 1" отново предава данни за първи път от месеци
Карта с висока разделителна способност на галактическа експлозия разкрива замърсяването на галактиките