В развиващия се свят на технологиите гласовите ботове се очертаха като един от най-интригуващите и понякога противоречиви инструменти на бизнесите. През изминалите месеци бяхме изненадани от мистериозните ботове на име "Наталия" и "Виктор", които осъществяваха непоискани обаждания до хиляди наши сънародници. Докато някои видяха в тези обаждания конспирация, други ги възприеха като забавна технологична мистерия. Как работят тези автоматизирани гласови системи? И което е по-важно, могат ли да бъдат впрегнати в работа, така че да изпълняват задачи с добри цели?
Да влязат ботовете!
"Въпреки, че намеренията зад Наталия остават неясни, е от изключително значение да правим разлика между злоупотреба с технологиите и нейните потенциални ползи", коментира Мартин Кокалов от Callflow, българска софтуерна компания, част от чието продуктово портфолио е платформа за прозвъняване на големи групи от номера без необходимост от човешка намеса.
Т.нар. robo-calls, или agentless calls са от особена полза за компании, отдели и кол центрове, на чиито служители се налага да се свързват с голям брой клиенти и да провеждат еднотипни разговори. Например, потвърждаването на поръчки в онлайн магазините, напомнянията за наближаване на срокове за плащане към финансови институции и административни служби могат да бъдат напълно автоматизирани. Маркетинговите отдели и социологическите агенции също могат да прозвъняват бази от клиенти за кампании за нови продукти и услуги, за проучвания и анкети за клиентска удовлетвореност без участието на хора.
Голямо предимство на автоматизираните обаждания към клиенти (robo calls) е възможността за персонализация на съобщението, което клиентът ще чуе, както и възможността да избере опция от тоналното меню или да се свърже с оператор.
Как бизнесите могат ефективно да комуникират с огромната си клиентска база автоматично, но без да правят компромис с личното отношение към клиента?
Представете си следното: На Иван, клиент на застрахователен брокер, остава една седмица до подновяване на застраховката автокаско. Наближаването на крайната дата за подновяване на услугата, задейства събитие в софтуера за клиенти (CRM) на брокера.
Иван получава обаждане: "Здравейте, Иване", казва гласът. "Обаждаме се от компания ABC, където имате застраховка Автокаско. Ако желаете да подновите застрахователната полица с месечни плащания, моля натиснете 1. Ако желаете да преминете към годишна вноска, натиснете 2. За да разговаряте с оператор, натиснете 3."
В случай, че Иван не е вдигнал на това позвъняване и по-късно върне обаждане, той ще чуе своето персонализирано съобщение от застрахователния брокер.
Тази навременна комуникация с голям брой клиенти е възможна благодарение на системата за роботизирани обаждания и е проектирана да реагира на специфични действия на клиента, извършвайки изходящи обаждания, за да предложи персонализирана информация или помощ.
Освен повишена клиентска удовлетвореност, компаниите, които използват автоматични обаждания към клиенти, наблюдават и допълнителни ползи като:
Рентабилност: без нужда от огромен човешки ресурс, фирмите могат да спестят от оперативни разходи, като същевременно поддържат или дори подобряват качеството на обслужването си.
Комуникация в реално време и бързина: Когато дадено събитие задейства обаждането, то може да бъде осъществено незабавно и не е необходимо служител да следи, или да обновява базата данни. Това е полезно в ситуации, в които бързата комуникация е от решаващо значение, като например чувствителна към времето информация.
Настройки на позвъняванията: системата позволява настройка на броя на опитите, с които да бъде достигнат даден клиент, а също и през какъв интервал от време да се звъни на клиента, както и може да се настрои количеството на прослушаните секунди, така че разговорът да се отчете като "успешен".
И най-вече - прозвъняването на стотици номера в рамките на часове е непосилна за малък екип задача.
Друг плюс при обажданията без агент е финалната детайлна справка, която бизнесите получават за прослушаните записи и резултатите от анкети и др., при които клиентът избира от тоналното меню.
Robo calls или SMS за клиенти?
Обажданията без агент, в сравнение с традиционната SMS комуникация към клиенти и големи групи от хора, предлагат няколко предимства. Първо, те осигуряват по-динамично и интерактивно изживяване за получателя. Докато текстовите съобщения са статични и разчитат на желанието на получателя да го отвори, прочете и отговори, обажданията без агенти могат активно да ангажират клиентите с персонализиран поздрав, опции в менюто и гъвкавост за навигация в разговора.
Това прави комуникацията по-адаптивна към индивидуалните нужди на клиента. Освен това при SMS има риск съобщенията да се изгубят сред множество други чатове и да бъдат пренебрегнати от потребителя. За разлика, едно обаждане, особено когато е персонализирано, е трудно да се пренебрегне, като се гарантира, че желаното послание достига ефективно до клиента.
Постигане на баланс
Технологиите, както всеки инструмент, могат да бъдат толкова добри или зловредни, колкото и намеренията зад тяхното използване. Докато случаят с Наталия служи за напомняне за потенциалните капани, обажданията без агенти за целите на прозрачните бизнеси са насочени към ефективност и клиентско удовлетворение, когато се използват отговорно, завършва Мартин Кокалов от Callflow.
Материалът е предоставен от Omnilinx.
НАЙ
САЩ превръща своите "Страйкъри" хибриди
Германският лек танк Lynx ще спечели Източна Европа
Астрономи видяха за първи път въртящия се диск на новородена звезда в друга галактика
Илон Мъск разкрива планове за следващата версия на Starship
Google пусна спешна актуализация за Chrome
САЩ превръща своите "Страйкъри" хибриди
Илон Мъск разкрива планове за следващата версия на Starship
Астрономи видяха за първи път въртящия се диск на новородена звезда в друга галактика
Германският лек танк Lynx ще спечели Източна Европа
Потвърждение: LK-99 не е революционен свръхпроводник