Как изглежда бъдещето на туризма през погледа на новите технологии
Дигиталните технологии играят ключова роля за достигането на оферти до хората
Когато говорим за нови технологии в сектора на туризма, трябва да признаем, че коронавирусната пандемия ускори много от положителните тенденции, свързани с тях. Туристическите компании вече съвсем ясно осъзнават необходимостта от въвеждането на редица иновации и това се дължи на променената след изолацията среда на работа. Българската онлайн платформа Luxury Discounts разкрива как ще изглежда бъдещето на туризма през погледа на новите технологии, основавайки се на собствения си опит от работата с множество хотели и ресторанти в България, както и на проучването на световния пазар.
Ролята на дигиталните технологии за достигането до туристите
Дигиталните технологии днес играят ключова роля за достигането на туристическите оферти до хората, които планират да осъществят пътуване или почивка. Броят на туристическите платформи се увеличава с всеки изминал ден. В бъдеще тяхната роля ще става още по-ключова за ефективната комуникация между хотелите и техните посетители.
Приложенията за виртуална реалност, които привличат посетители
Все повече големи хотелски вериги в Европа започват да използват приложения за виртуална реалност, за да покажат на своите бъдещи гости каква е реалната атмосфера в тях. Благодарение на тях вече не е трудно да разгледате предварително стаите на избрания от вас хотел - какво е тяхното обзавеждане, разположение, както и изгледа от терасата. Нещо повече - можете дори да се разходите до близките ресторанти, плажа и атракциите наоколо. И всичко това без да напускате комфорта на собствения си дом и с помощта на новите технологии.
Добавена реалност при туристическите атракции
Днес голяма част от хроата притежават модерен смартфон, компютър, дори смарт очила или друг вид технологичен интерфейс. С помощта на тези устройства и добавената реалност може при посещение на исторически забележителности например да бъде направена възстановка на важни събития от миналото, случили се в околността. По този начин, използвайки новите технологии е възможно пред очите на туриста да се появят отдавна разрушени антични сгради или самият той да попадне в легендарна историческа битка. Всичко това ще става все по-масово и лесно осъществимо в бъдеще, на мнение са експертите от Luxury Discounts.
Интернет на нещата (IoT) тепърва ще навлиза в хотелските стаи
Интернет на нещата навлиза все по-осезаемо в ежедневието ни. Откриваме я в автомобилите, битовата електрони у дома, дори и в дрехите. Ролята на тази технология в областта на туризма тепърва ще нараства и ще промени значително изживяването на потребителите в бъдеще.
Чрез нея ще бъде възможно да проследяваме в реално време движението на багажа си на летището, както и да знаем дали пред хотела ви има свободни паркоместа. Ще можем да управляваме осветлението в хотелската си стая и дори да пускаме и спираме кафемашината само с едно приложение. Всичко това създава комфорт, пести време и излишни разходи на електроенергия.
Изкуственият интелект ще повиши качеството на обслужването
Вече има примери за използването на гласови асистенти в хотелите, които умело обслужват клиенти като отговарят на всичките им въпроси, свързани с предлаганите услуги и атракциите в околността. По този начин използването на изкуствен интелект не само повишава качеството на обслужване на клиентите, а и спестява време на персонала. Все повече хотели използват чатботове при онлайн комуникацията със своите бъдещи клиенти - за предоставяне на нужната им информация, както и за резервации на стаи и апартаменти.
Блокчейн технологията навлиза в хотелските разплащания
Хотелите, които приемат плащания чрез криптовалути, все още са твърде малко, но техният брой се очаква в бъдеще значително да се увеличи. Това означава, че туристите ще могат да заплащат за използваните от тях услуги с различни алтернативи на официалните пари, както и да се възползват от т.нар. "умни договори", базирани на блокчейн, чрез които да се автоматизират множество туристически услуги.
С развитието на новите технологии в туризма се създават предпоставки потребителското изживяване да се подобрява. Иновативните хотелски екипи, от своя страна, правят всичко възможно да подобрят качеството на обслужването - от уеб интерфейса, където клиентите правят своите резервации до последния ден на пътуването им.
НАЙ