"С идването на пролетта е време да разчистим малко вкъщи. И всички страхотни, но непотребни за нас вече неща, можем лесно да продадем в OLX", казва Надя Сивкова, която често използва платформата, както да намира находки за себе си и за децата, така и да продава ненужни за тях вече артикули.

"Никога не подвеждайте своите потенциални купувачи в описанието на продукта, когато качвате обяви в OLX", съветва Надя. Въпреки коректното поведение на потребителите и усилията на администраторите, все пак съществуват опити за измами. Най-активната фишинг атака в момента е, че недоброжелатели се представят за потенциални купувачи и се свързват с продавача в OLX чрез външно чат приложение и предлагат да платят авансово. "Никога не водете кореспонденция извън официалния канал на OLX", съветва Надя и добавя, че плащанията не стават онлайн, а с наложен платеж чрез куриерската фирма. "Ако някой Ви поиска данни за банкова Ви карта, не се доверявайте и не предоставяйте никаква банкова информация, защото това крие рискове", категорична е Надя.

OLX напомня, че платформата не предлага онлайн разплащания и транзакции през самия сайт. Заплащането на артикулите, продавани от потребители на OLX и доставени чрез куриер, никога не се извършва онлайн, а чрез наложен платеж при получаване и проверка на пратки от куриер (Speedy, Български пощи). Не се изисква номер на карта или CVV/CVC код, сумата се заплаща в брой или наложен платеж чрез куриерска фирма, или лично предаване. "Съветваме потребителите да бъдат много внимателни къде оставят банковите си данни и винаги да поддържат разговора на лични съобщения в платформата, за да можем да им помогнем в случай на измама", апелират от платформата. Допълнителна информация можете да откриете в блога на OLX.

"Пазете се, измамите зачестяват", предупреждава Надя Сивкова, а съветите й как най-добре да снимаме и опишем продуктите си за продажба, можете да видите във видеото: 

 

 * съдържание на OLX