Потребителите се нуждаят от все повече сигурност за своите смартфони | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Потребителите се нуждаят от все повече сигурност за своите смартфони
Снимка: Telenor

Потребителите се нуждаят от все повече сигурност за своите смартфони

Застраховането на устройството е логичната стъпка за всеки, търсещ надеждност и сигурност

| Редактор: Стоян Гогов 4 3646

Днес смартфоните са станали една неотделна част от нас. Ние ги ползваме за всичко. Тяхната аларма ни буди, а след като отворим очи едно от първите неща, които правим е да проверим профила си във Facebook или Instagram. Смартфоните обаче служат не само за развлечение и игра. Там са някой от най-личните ни снимки, контактите ни с хората, които познаваме, а все по-често и онлайн банкирането ни.

Именно това налага все повече потребители да търсят решения, с които да са сигурни, че ще могат да разчитат на телефона си във всеки един момент.

Очаквано, мобилните оператори разчитат тази тенденция и освен традиционните мобилни услуги, телефония, интернет и други дигитални услуги, през 2019 г. видимо се фокусират и към предложения, свързани с поддръжката на мобилните устройства.

В тази връзка трябва да се отбележи, че Теленор е единственият телеком у нас със собствен сервиз за ремонт на смартфони и сервизните им услуги отчетат наситена откъм работа последна година.

Само за 2018-а в сервиза са ремонтирани над 70 000 устройства, или между 6000-7000 месечно. И това не са само смартфони, а и feature телефони, таблети, умни часовници и т.н. А най-честите оплаквания, които потребителите имат са проблеми с екрана, проблем с включването и изключването или проблеми със зареждането.

"Статистически погледнато, най-много повредени устройства има в летните месеци между юни и август, когато най-честите повреди са свързани с намокряния и счупвания. В зимните месеци се забелязват специфични за по-студено време проблеми, като по-бързо падане на батериите или отказ на тъчскрийна. Най-много повредени устройства се приемат в понеделник и четвъртък, като над 30% от приетите за ремонт устройства са в София. Средният срок за изпълнение на една поръчка е 3.4 календарни дни", споделя Крум Милев, ръководител на сервизния център на Теленор.

Към момента сервизът на Теленор обслужва около 800 различни модела и борави с над 29 000 вида резервни части. Новите времена изискват и нови подходи. Затова и вече сервизните служители специализират в работата с един бранд, тъй като е физически невъзможно да обслужват пълната гама от всички възможни марки и модели, с които сервизът на Теленор работи. Успеваемостта е висока, но единствената напълно непоправима щета е загубата на информация от дадено устройство, която може да е причинена от потребителите или повреда в основната платка на устройството.

"Има повреди, които са толкова мащабни, че е по-изгодно да бъде заменено цялото устройство вместо да се влагат време, труд и ресурси за ремонт", коментира Крум Милев.

За гаранция на качеството има различни стъпки и процедури, които включват магазините, приемните в сервиза, контрола на качеството на входа и изхода на сервиза, както и подготовката на сервизните специалисти.

Като продължение на стратегията си да развива услуги, свързани с поддръжката на мобилните устройства, в края на март Теленор започна да предлага нова услуга, наречена Смартфон протект.

Тя представлява застраховка на мобилни устройства, даваща на потребителите защита при случайна повреда или кражба на устройството. А разширеният вариант Смартфон протект+ предлага още и защита в случай на кражба. Застрахователната премия зависи от цената на устройството и избраният вариант, заплаща се като месечна такса и може да се включи в месечната сметка на клиента.

Процедурата е максимално улеснена. При настъпване на застрахователно събитие, което е покрито от условията на полицата, клиентът само трябва да заяви това чрез обаждане на кратък номер 123. В случаите, в които повредата подлежи на ремонт, устройството ще бъде ремонтирано в сервиза на Теленор. Когато това е невъзможно - устройството ще бъде заменено с ново от същата марка и модел или аналогично, ако застрахованото устройство вече не се предлага. В случай на одобрена от застрахователя щета, клиентът ще заплаща и сума за самоучастие, която е предварително уточнена в застрахователния му договор. Не се предвижда изплащането на парично обезщетение за настъпили щети.

Теленор предлага услугата в качеството си на застрахователен агент на международната застрахователна компания Chubb European Group SE.

С предлагането на Смартфон протект, Теленор вече предлага пълен набор от услуги свързани с покупката и поддръжката на смартфон, като е и пионер в предлагането на такива услуги в България. Теленор бе първият оператор у нас, който предложи на своите клиенти възможност да получат на лизинг смартфон още от първия ден на договора си с оператора.

Отново Теленор бе първият оператор, който даде възможност на клиентите си да върнат стария си смартфон и да го заменят с нов на всеки 12 месеца с услугата Upgrade, както и възможност да заменят старите си, счупени или ненужни устройства за ваучер за покупка на ново с услугата Върни и вземи.

Цялостният подход на Теленор да надгражда върху по-голямата сигурност на клиентите чрез стратегията си да развива услуги, свързани с поддръжката на мобилните устройства, дава резултат не само в тяхното спокойствие при работата им със сервизите и другите отдели на компанията, но и в цялото развитие на пазара.

Потребителите се нуждаят от все повече сигурност за своите смартфони

Потребителите се нуждаят от все повече сигурност за своите смартфони

Застраховането на устройството е логичната стъпка за всеки, търсещ надеждност и сигурност

| Редактор : Стоян Гогов 4 3646 Снимка: Telenor

Днес смартфоните са станали една неотделна част от нас. Ние ги ползваме за всичко. Тяхната аларма ни буди, а след като отворим очи едно от първите неща, които правим е да проверим профила си във Facebook или Instagram. Смартфоните обаче служат не само за развлечение и игра. Там са някой от най-личните ни снимки, контактите ни с хората, които познаваме, а все по-често и онлайн банкирането ни.

Именно това налага все повече потребители да търсят решения, с които да са сигурни, че ще могат да разчитат на телефона си във всеки един момент.

Очаквано, мобилните оператори разчитат тази тенденция и освен традиционните мобилни услуги, телефония, интернет и други дигитални услуги, през 2019 г. видимо се фокусират и към предложения, свързани с поддръжката на мобилните устройства.

В тази връзка трябва да се отбележи, че Теленор е единственият телеком у нас със собствен сервиз за ремонт на смартфони и сервизните им услуги отчетат наситена откъм работа последна година.

Само за 2018-а в сервиза са ремонтирани над 70 000 устройства, или между 6000-7000 месечно. И това не са само смартфони, а и feature телефони, таблети, умни часовници и т.н. А най-честите оплаквания, които потребителите имат са проблеми с екрана, проблем с включването и изключването или проблеми със зареждането.

"Статистически погледнато, най-много повредени устройства има в летните месеци между юни и август, когато най-честите повреди са свързани с намокряния и счупвания. В зимните месеци се забелязват специфични за по-студено време проблеми, като по-бързо падане на батериите или отказ на тъчскрийна. Най-много повредени устройства се приемат в понеделник и четвъртък, като над 30% от приетите за ремонт устройства са в София. Средният срок за изпълнение на една поръчка е 3.4 календарни дни", споделя Крум Милев, ръководител на сервизния център на Теленор.

Към момента сервизът на Теленор обслужва около 800 различни модела и борави с над 29 000 вида резервни части. Новите времена изискват и нови подходи. Затова и вече сервизните служители специализират в работата с един бранд, тъй като е физически невъзможно да обслужват пълната гама от всички възможни марки и модели, с които сервизът на Теленор работи. Успеваемостта е висока, но единствената напълно непоправима щета е загубата на информация от дадено устройство, която може да е причинена от потребителите или повреда в основната платка на устройството.

"Има повреди, които са толкова мащабни, че е по-изгодно да бъде заменено цялото устройство вместо да се влагат време, труд и ресурси за ремонт", коментира Крум Милев.

За гаранция на качеството има различни стъпки и процедури, които включват магазините, приемните в сервиза, контрола на качеството на входа и изхода на сервиза, както и подготовката на сервизните специалисти.

Като продължение на стратегията си да развива услуги, свързани с поддръжката на мобилните устройства, в края на март Теленор започна да предлага нова услуга, наречена Смартфон протект.

Тя представлява застраховка на мобилни устройства, даваща на потребителите защита при случайна повреда или кражба на устройството. А разширеният вариант Смартфон протект+ предлага още и защита в случай на кражба. Застрахователната премия зависи от цената на устройството и избраният вариант, заплаща се като месечна такса и може да се включи в месечната сметка на клиента.

Процедурата е максимално улеснена. При настъпване на застрахователно събитие, което е покрито от условията на полицата, клиентът само трябва да заяви това чрез обаждане на кратък номер 123. В случаите, в които повредата подлежи на ремонт, устройството ще бъде ремонтирано в сервиза на Теленор. Когато това е невъзможно - устройството ще бъде заменено с ново от същата марка и модел или аналогично, ако застрахованото устройство вече не се предлага. В случай на одобрена от застрахователя щета, клиентът ще заплаща и сума за самоучастие, която е предварително уточнена в застрахователния му договор. Не се предвижда изплащането на парично обезщетение за настъпили щети.

Теленор предлага услугата в качеството си на застрахователен агент на международната застрахователна компания Chubb European Group SE.

С предлагането на Смартфон протект, Теленор вече предлага пълен набор от услуги свързани с покупката и поддръжката на смартфон, като е и пионер в предлагането на такива услуги в България. Теленор бе първият оператор у нас, който предложи на своите клиенти възможност да получат на лизинг смартфон още от първия ден на договора си с оператора.

Отново Теленор бе първият оператор, който даде възможност на клиентите си да върнат стария си смартфон и да го заменят с нов на всеки 12 месеца с услугата Upgrade, както и възможност да заменят старите си, счупени или ненужни устройства за ваучер за покупка на ново с услугата Върни и вземи.

Цялостният подход на Теленор да надгражда върху по-голямата сигурност на клиентите чрез стратегията си да развива услуги, свързани с поддръжката на мобилните устройства, дава резултат не само в тяхното спокойствие при работата им със сервизите и другите отдели на компанията, но и в цялото развитие на пазара.