Rolls-Royce призна за занижени стандарти | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Rolls-Royce призна за занижени стандарти
DarikNews.bg

Rolls-Royce призна за занижени стандарти

0 156
Производителят на самолетни двигатели Rolls-Royce призна, че стандартите му по отношение на сигурността и качеството са занижени. Това стана във връзка с разследване по взривяването на един от двигателите на самолет А380 на австралийската авиокомпания Qantas през 2010 г., пише БГНЕС. През ноември 2010 г. машината, изпълняваща полет Сингапур - Сидни, трябваше да кацне аварийно, след като единият от двигателите Rolls-Royce Trent 900 експлоадира във въздуха. Парчета от двигателя се посипаха около индонезийския остров Батам, а пилотите успяха да насочат машината с 469 пасажери на борда към летището Чанги. Заради инцидента Qantas приземи временно цялата си флота от А380. В третия си и окончателен доклад по случая австралийското бюро за безопасност на транспорта стига до заключението, че тръбите на горивната система на втория двигател на авариралия Airbus не са отговаряли на конструктивните изисквания и е имало пукнатини по една от тях. В резултат на това се е получил теч на масло, който е довел до избухване на пожар и взривяване на двигателя. Освен това тръбите са били с по-тънки стени от необходимото. След инцидента Rolls-Royce направи редица подобрения по двигателите Trent 900 за A380. Едно от тях е въвеждането на софтуер, който автоматично изключва двигателя при поява на авария. По повод инцидента директорът на компанията по технологичните въпроси Колин Смит заяви, че става дума за “рядко събитие, за което съжаляваме изключително много“. Qantas постигна споразумение с Rolls-Royce за компенсация в размер на 104 млн. долара през юни 2011 г.
Rolls-Royce призна за занижени стандарти

Rolls-Royce призна за занижени стандарти

0 156 DarikNews.bg
Производителят на самолетни двигатели Rolls-Royce призна, че стандартите му по отношение на сигурността и качеството са занижени. Това стана във връзка с разследване по взривяването на един от двигателите на самолет А380 на австралийската авиокомпания Qantas през 2010 г., пише БГНЕС. През ноември 2010 г. машината, изпълняваща полет Сингапур - Сидни, трябваше да кацне аварийно, след като единият от двигателите Rolls-Royce Trent 900 експлоадира във въздуха. Парчета от двигателя се посипаха около индонезийския остров Батам, а пилотите успяха да насочат машината с 469 пасажери на борда към летището Чанги. Заради инцидента Qantas приземи временно цялата си флота от А380. В третия си и окончателен доклад по случая австралийското бюро за безопасност на транспорта стига до заключението, че тръбите на горивната система на втория двигател на авариралия Airbus не са отговаряли на конструктивните изисквания и е имало пукнатини по една от тях. В резултат на това се е получил теч на масло, който е довел до избухване на пожар и взривяване на двигателя. Освен това тръбите са били с по-тънки стени от необходимото. След инцидента Rolls-Royce направи редица подобрения по двигателите Trent 900 за A380. Едно от тях е въвеждането на софтуер, който автоматично изключва двигателя при поява на авария. По повод инцидента директорът на компанията по технологичните въпроси Колин Смит заяви, че става дума за “рядко събитие, за което съжаляваме изключително много“. Qantas постигна споразумение с Rolls-Royce за компенсация в размер на 104 млн. долара през юни 2011 г.