Amazon трябва да предложи "значително" по-ниска цена за своя таблет от тези на конкурентните продукти и да успее да задоволи търсенето, но ако компанията се справи може "с лекота" да продаде от 3 до 5 милиона бройки в последните три месеца на 2011 г., прогнозира Сара Ротман Епс от Forrester.

Apple е продала почти 30 милиона от iPad, след стартирането на продажбите на таблета през април 2010 г. Конкурентни продукти от компании, сред които Samsung Electronics Co, Research In Motion и Motorola Mobility не успяха да отговорят на предизвикателството. Hewlett-Packard пък бракуваха своя TouchPad в резултат на слабите продажби.

"До този момент пред Apple са се изправяли много конкуренти, но никой не е спечелил значителен пазарен дял", пише Епс. "Не само, че Amazon има потенциал да спечели пазарен дял бързо - готовността на компанията да продава хардуер на загуба, както направи с Kindle, прави Amazon гаден конкурент."

Един от проблемите за съперниците на iPad е, че разработчиците досега не са създали много приложения за устройствата им, отбелязва Forrester.
Apple твърди, че разполага с около 100 000 специално създадени за iPad приложения, докато платформата на Google Honeycomb, която е таблетна версия на операционната система Android, е привлякла по-малко от 300 приложения, според Forrester.

"Ако Android-базираният таблет на Amazon се продаде в милиони бройки, Android изведнъж ще стане много по-привлекателна за разработчиците", казва Епс.