Airbus работи по водороден двигател | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Airbus работи по водороден двигател
Снимка: Airbus

Airbus работи по водороден двигател

Очаква се пътнически самолет с нулеви въглеродни емисии да полети през 2035 г.

| Редактор: Стоян Гогов 14 2492

Свещеният граал на задвижването на самолетите е да се осигури мощност без никакви емисии. Един от най-обещаващите кандидати е водородната горивна клетка.Авиационният гигант Airbus разкри че работи по създаването на водороден двигател за самолети.

Горивните клетки, изобретени от сър Уилям Гроув през далечната 1838 г., генерират електричество чрез електрохимична реакция, а не чрез изгаряне. Те също се различават от батериите, тъй като изискват непрекъснат източник на гориво и кислород (обикновено от въздух), докато в батерията химическата енергия идва от вещества, които вече присъстват вътре в батерията.

Горивните клетки могат да произвеждат електричество непрекъснато, докато се доставят гориво и кислород. Най-обещаващата технология за мобилни приложения се нарича Proton Exchange Membrane (PEM). В този тип горивни клетки водородът се използва като "гориво" за директно генериране на електричество.

Airbus планира да създаде първият водороден самолет, който ще е въглеродно неутрален. Очаква се той да полети през 2035 година.

Airbus ще започне наземни и полетни тестове на тази архитектура на двигател с горивни клетки на борда на своя демонстрационен самолет ZEROe към средата на десетилетието.

Едно от най-големите предизвикателства е свързано с теглото и размерите на горивните клетки.

Водородните горивни клетки, особено когато са подредени една над друга, увеличават мощността си, позволявайки мащабируемост. Airbus разработва технологии, които да намалят теглото им.

През декември 2020 г. Airbus представи своята концептуална капсула, която включва шест подвижни витлови системи с горивни клетки. Компанията обаче се стреми да създаде пътнически самолет.

Airbus работи по водороден двигател

Airbus работи по водороден двигател

Очаква се пътнически самолет с нулеви въглеродни емисии да полети през 2035 г.

| Редактор : Стоян Гогов 14 2492 Снимка: Airbus

Свещеният граал на задвижването на самолетите е да се осигури мощност без никакви емисии. Един от най-обещаващите кандидати е водородната горивна клетка.Авиационният гигант Airbus разкри че работи по създаването на водороден двигател за самолети.

Горивните клетки, изобретени от сър Уилям Гроув през далечната 1838 г., генерират електричество чрез електрохимична реакция, а не чрез изгаряне. Те също се различават от батериите, тъй като изискват непрекъснат източник на гориво и кислород (обикновено от въздух), докато в батерията химическата енергия идва от вещества, които вече присъстват вътре в батерията.

Горивните клетки могат да произвеждат електричество непрекъснато, докато се доставят гориво и кислород. Най-обещаващата технология за мобилни приложения се нарича Proton Exchange Membrane (PEM). В този тип горивни клетки водородът се използва като "гориво" за директно генериране на електричество.

Airbus планира да създаде първият водороден самолет, който ще е въглеродно неутрален. Очаква се той да полети през 2035 година.

Airbus ще започне наземни и полетни тестове на тази архитектура на двигател с горивни клетки на борда на своя демонстрационен самолет ZEROe към средата на десетилетието.

Едно от най-големите предизвикателства е свързано с теглото и размерите на горивните клетки.

Водородните горивни клетки, особено когато са подредени една над друга, увеличават мощността си, позволявайки мащабируемост. Airbus разработва технологии, които да намалят теглото им.

През декември 2020 г. Airbus представи своята концептуална капсула, която включва шест подвижни витлови системи с горивни клетки. Компанията обаче се стреми да създаде пътнически самолет.