Активисти настояват за общи правила за е-тротинетките в Европа
Броят на инцидентите расте и вече има фатални случаи
Призивите за налагане на единни правила за движението на електрическите тротинетки в Европа се засилват заради растящия брой инциденти с тези возила, предава ДПА.
"Електрическите тротинетки или скутери вече са обичайна гледка за градовете в Европа, но за съжаление в болниците има много хора, пострадали при инциденти с тях", заяви Антониу Авенозу, главен изпълнителен директор на неправителствения Европейски съвет за сигурност на транспорта (ETSC) по време на обсъждане на проблема в Брюксел.
Правната рамка за е-тротинетки е непълна и недостатъчна, се посочва в общ доклад на Съвета и на базирания в Лондон Парламентарен консултативен съвет по транспортна безопасност (PACTS), който съветва британските депутати по въпроса. Той настоява за стандартизирани мерки за регулация на сектора поради сериозни ръст на инциденти и смъртни случаи.
В Германия, например, през 2020 г. са регистрирани 2100 инцидента с такива возила, през 2021 г. те са вече над 5500, а от януари до октомври 2022 г. - 7600, като 11 души са загинали. Минималната възраст за управление на електрически скутер в страната е 14 години, а свидетелство за правоуправление не се изисква.
Авторите на доклада настояват каските да станат задължителни при каране на е-скутер, както и да се въведе ограничение на скоростта до 20 км/час. В Германия това ограничение вече е в сила.
В доклада се предлага възрастта за каране на е-скутер да се повиши на 16 години, да се забрани карането по тротоарите, возенето на пътници, говореното по телефона по време на движение, както и карането след употреба на алкохол и наркотици.