"Безкрайно отлагане" за последния полет на европейската ракета "Ариана V" | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
"Безкрайно отлагане" за последния полет на европейската ракета "Ариана V" 8
Снимка: ESA

"Безкрайно отлагане" за последния полет на европейската ракета "Ариана V"

Първия полет на наследника й също се бави с години

| Редактор: Стоян Гогов 19 2054

Днес, 16 юни, трябваше да излети последната мисия на европейската ракета "Ариана V". Космодрумът в Куру, Френска Гвиана обаче остана неочаквано тих.

"Стана ясно, че съществува риск от авария на критична функция на ракетата. В съответствие с изискванията за безопасност Arianespace реши да отложи старта. В момента се извършват анализи, за да се определи ново изстрелване дата", обяви компанията Arianespace, която е производител на ракетата.

Вижте как изглежда "Ариана V" >> >> >>

Опасенията са насочени към три пиротехнически предавателни линии, които са свързани с твърдите ракетни ускорители на "Ариана V".

Сигурно е, че този месец стартът не може да бъде осъществен. Последната мисия на европейската ракети носи два сателита на борда си.

Heinrich-Hertz-Satellit е немски апарат, предназначен да изследва и тества нови комуникационни технологии.

Syracuse 4B също е комуникационен сателит, който ще се управлява от френските военни. Космическият кораб "ще позволи на френските въоръжени сили да останат постоянно свързани по време на бойни действия", пише Arianespace.

"Syracuse 4B ще бъде напълно защитен срещу най-екстремните методи на заглушаване", добави компанията. "Той е създаден да защитава суверенитета на Франция, НАТО и ЕС."

"Ариана V" дебютира през 1996 г. и има повече от 100 изстрелвания зад гърба си, включително някои много забележителни мисии. Въпреки това ракетата се оказа твърде скъпа, а статистиката й е надмината от много по-млади ракети като Faalcon 9.

Европа планира наследник - "Ариана VI". Проектът обаче има и критици. Според тях ракетата ще дебютира като технически и морално остаряла. Тя няма да се задвижва с метанов двигател и няма да може да се използва повторно.

Други обаче посочват важна особеност "Ариана VI" ще може да изстрелва и пилотирани от хора космически кораби. Освен това тя ще е по-ефективна от "Ариана 5".

Стойността на проекта "Ариана VI" сега е 4 милиарда евро, 600 милиона от които ще бъдат изразходвани за построяване на нова стартова площадка на космодрума Куру във Френска Гвиана. Прогнозираната цена на едно изстрелване ще е между 75 и 90 милиона евро.

"Ариана VI" ще има две разновидности, наречени A64 и A62. Първата ще може да изпраща товари от 11 500 килограма на геостационарна орбита, а втората от 5 000 кг.

На ниска околоземна орбита ракетата ще може да изпраща 21 650 кг и съответно 10 350 кг.

За гориво се използва смес от течен кислород и течен водород.

Ракетата ще е много сходна с разработваната към този момент японска H3, която обаче ще бъде по-евтина от "Ариана VI".

Новата европейска ракета вече се бави няколко години с осъществяването на първия си полет.

"Безкрайно отлагане" за последния полет на европейската ракета "Ариана V" 8

"Безкрайно отлагане" за последния полет на европейската ракета "Ариана V"

Първия полет на наследника й също се бави с години

| Редактор : Стоян Гогов 19 2054 Снимка: ESA

Днес, 16 юни, трябваше да излети последната мисия на европейската ракета "Ариана V". Космодрумът в Куру, Френска Гвиана обаче остана неочаквано тих.

"Стана ясно, че съществува риск от авария на критична функция на ракетата. В съответствие с изискванията за безопасност Arianespace реши да отложи старта. В момента се извършват анализи, за да се определи ново изстрелване дата", обяви компанията Arianespace, която е производител на ракетата.

Вижте как изглежда "Ариана V" >> >> >>

Опасенията са насочени към три пиротехнически предавателни линии, които са свързани с твърдите ракетни ускорители на "Ариана V".

Сигурно е, че този месец стартът не може да бъде осъществен. Последната мисия на европейската ракети носи два сателита на борда си.

Heinrich-Hertz-Satellit е немски апарат, предназначен да изследва и тества нови комуникационни технологии.

Syracuse 4B също е комуникационен сателит, който ще се управлява от френските военни. Космическият кораб "ще позволи на френските въоръжени сили да останат постоянно свързани по време на бойни действия", пише Arianespace.

"Syracuse 4B ще бъде напълно защитен срещу най-екстремните методи на заглушаване", добави компанията. "Той е създаден да защитава суверенитета на Франция, НАТО и ЕС."

"Ариана V" дебютира през 1996 г. и има повече от 100 изстрелвания зад гърба си, включително някои много забележителни мисии. Въпреки това ракетата се оказа твърде скъпа, а статистиката й е надмината от много по-млади ракети като Faalcon 9.

Европа планира наследник - "Ариана VI". Проектът обаче има и критици. Според тях ракетата ще дебютира като технически и морално остаряла. Тя няма да се задвижва с метанов двигател и няма да може да се използва повторно.

Други обаче посочват важна особеност "Ариана VI" ще може да изстрелва и пилотирани от хора космически кораби. Освен това тя ще е по-ефективна от "Ариана 5".

Стойността на проекта "Ариана VI" сега е 4 милиарда евро, 600 милиона от които ще бъдат изразходвани за построяване на нова стартова площадка на космодрума Куру във Френска Гвиана. Прогнозираната цена на едно изстрелване ще е между 75 и 90 милиона евро.

"Ариана VI" ще има две разновидности, наречени A64 и A62. Първата ще може да изпраща товари от 11 500 килограма на геостационарна орбита, а втората от 5 000 кг.

На ниска околоземна орбита ракетата ще може да изпраща 21 650 кг и съответно 10 350 кг.

За гориво се използва смес от течен кислород и течен водород.

Ракетата ще е много сходна с разработваната към този момент японска H3, която обаче ще бъде по-евтина от "Ариана VI".

Новата европейска ракета вече се бави няколко години с осъществяването на първия си полет.