От обявяването на метавселената на Зукърбърг и преименуването на компанията му на Meta мина повече от година. За това време идеята претърпя пълен крах и донесе загуби от 15 милиарда долара. Оказа се, че технологичния иноватор и милиардер разбира малко от очакванията на потребителите към един виртуален свят. Метавселената на Meta се оказа скучна, стерилна и с морално остаряла графика. Бивш изпълнителен директор във Facebook разкрива една от причините за това.
"Проблемът е, че Марк се е заобиколил с подлизурковци", заявява бивш шеф във Facebook пред Vanity Fair.
Милиардерът се вслушвал в мнението му, но групата около него единствено подхранвала идеите му и не ги подлагала на критика. Освен това те били още по-убедени в правилния път на развитие на Meta.
Предишни доклади разкриха, че някои служители на Meta са имали кодов език и са отбелязвали някои документи с етикета "MMA". Значението на съкращението е "Make Mark Happy" или "Направи Марк Щастлив".
Милиардерът ограничил близкия си кръг до хора, които винаги са съгласни с него. Според вътрешни източници това е причината никой да не го посъветва за по-доброто развитие на метавселената или да удари спирачки на нереалистичните му амбиции.