Дигитализацията отново с ключова роля за спасяване на туристическия бранш | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Дигитализацията отново с ключова роля за спасяване на туристическия бранш
Снимка: Мария Ангелова/Dir.bg

Дигитализацията отново с ключова роля за спасяване на туристическия бранш

Интернет и новите дигитални платформи ще са спасителния пояс на сектора

| Редактор: Стоян Гогов 0 1115

След като беше ударен от кризата с COVID-19 през пролетта, сега туризмът отново е сред най-потърпевшите сектори в страната ни. Очаква се той да претърпи сериозни загуби от втората вълна на разпространение на болестта и по-сериозните мерки, които отново се налагат у нас и в други страни.

По цял свят туристическите компании са изправени пред лишения, заради пандемията. У нас, в частност, това се превръща в сериозен проблем за цялата икономика, тъй като туризмът е структуроопределящ отрасъл в нея. Той осигурява сериозен процент от брутния вътрешен продукт на страната ни, а в него са заети над 300 хиляди човека.

Още по-значим е фактът, че от началото на извънредното положение у нас близо половината от заетите в сектора са заплашени от освобождаване, а много от тях са освободени или в неплатен отпуск. Огромен процент от резервациите са анулирани. В бъдеще това може да доведе до фалита както на хотели, така и на много поддържащи бизнеси. Цели семейства, които разчитат изцяло на доходите си от туризъм, могат да се окажат без доходи.

Налага се въпросът: Какво може да се направи за да се спаси браншът и същевременно - да се гарантира безопасността на почиващите? Един от най-успешните модели е повече хора да предплатят почивки сега на много по-изгодна цена, които да използват в бъдеще.

Тук се намесват технологичните платформи

Една бърза ретроспекция на сектора показва, че технологиите навлизат не от вчера в туризма. От години той е подложен на натиска на новите платформи за споделено наемане на частни имоти. Пътуващите, особено младите, все по-често използват подобни дигитални услуги. Този модел на дигитализация се разширява и днес вече има и множество платформи като българската Luxury Discounts, предлагащи не само наем на частни жилища, а и първокласни хотели или къщи за гости. вече има платформи не само за апартаменти под наем, а и такива за елитни хотели с впечатляващи гледки и добри условия за престой. Добрата новина е, че българският туризъм също бързо започва да използва такива.

През последните месеци, подложени на натиска на пандемията, все повече участници в сектора се обръщат към интернет и новите дигитални платформи, търсейки нови възможности за достигане до хората. Това помогна на много от тях да достигнат до нови клиенти, да оптимизират процесите на резервация и настаняване, както и да изградят по-ефективна комуникация със своите клиенти.

На този фон българската платформа Luxury Discounts печели все повече привърженици. Тя представлява дигитална туристическа агенция от ново поколение. Още през пролетта тя започна да помага на родния туристически бранш, стартирайки инициативата "Почивка в България".

Целта на кампанията бе да даде възможност на родните хотелиери да планират дейността си и да запазят своя персонал, вместо да го уволняват. Това стана възможно чрез модела на закупуване и предплащане на почивки, които да се използват в последствие - когато пандемията приключи. Кампанията бе подкрепена от над 40 български звезди, най-популярните сред които са Тита, Башар Рахал, Тервел Пулев, Саня Жекова, Яна Маринова и редица други артисти, спортисти и лидери на мнение. Този модел продължава да е актуален и днес, а на платформата все още има много добри възможности за закупуване на почивки за в бъдеще.

 

Дигитализацията отново с ключова роля за спасяване на туристическия бранш

Дигитализацията отново с ключова роля за спасяване на туристическия бранш

Интернет и новите дигитални платформи ще са спасителния пояс на сектора

| Редактор : Стоян Гогов 0 1115 Снимка: Мария Ангелова/Dir.bg

След като беше ударен от кризата с COVID-19 през пролетта, сега туризмът отново е сред най-потърпевшите сектори в страната ни. Очаква се той да претърпи сериозни загуби от втората вълна на разпространение на болестта и по-сериозните мерки, които отново се налагат у нас и в други страни.

По цял свят туристическите компании са изправени пред лишения, заради пандемията. У нас, в частност, това се превръща в сериозен проблем за цялата икономика, тъй като туризмът е структуроопределящ отрасъл в нея. Той осигурява сериозен процент от брутния вътрешен продукт на страната ни, а в него са заети над 300 хиляди човека.

Още по-значим е фактът, че от началото на извънредното положение у нас близо половината от заетите в сектора са заплашени от освобождаване, а много от тях са освободени или в неплатен отпуск. Огромен процент от резервациите са анулирани. В бъдеще това може да доведе до фалита както на хотели, така и на много поддържащи бизнеси. Цели семейства, които разчитат изцяло на доходите си от туризъм, могат да се окажат без доходи.

Налага се въпросът: Какво може да се направи за да се спаси браншът и същевременно - да се гарантира безопасността на почиващите? Един от най-успешните модели е повече хора да предплатят почивки сега на много по-изгодна цена, които да използват в бъдеще.

Тук се намесват технологичните платформи

Една бърза ретроспекция на сектора показва, че технологиите навлизат не от вчера в туризма. От години той е подложен на натиска на новите платформи за споделено наемане на частни имоти. Пътуващите, особено младите, все по-често използват подобни дигитални услуги. Този модел на дигитализация се разширява и днес вече има и множество платформи като българската Luxury Discounts, предлагащи не само наем на частни жилища, а и първокласни хотели или къщи за гости. вече има платформи не само за апартаменти под наем, а и такива за елитни хотели с впечатляващи гледки и добри условия за престой. Добрата новина е, че българският туризъм също бързо започва да използва такива.

През последните месеци, подложени на натиска на пандемията, все повече участници в сектора се обръщат към интернет и новите дигитални платформи, търсейки нови възможности за достигане до хората. Това помогна на много от тях да достигнат до нови клиенти, да оптимизират процесите на резервация и настаняване, както и да изградят по-ефективна комуникация със своите клиенти.

На този фон българската платформа Luxury Discounts печели все повече привърженици. Тя представлява дигитална туристическа агенция от ново поколение. Още през пролетта тя започна да помага на родния туристически бранш, стартирайки инициативата "Почивка в България".

Целта на кампанията бе да даде възможност на родните хотелиери да планират дейността си и да запазят своя персонал, вместо да го уволняват. Това стана възможно чрез модела на закупуване и предплащане на почивки, които да се използват в последствие - когато пандемията приключи. Кампанията бе подкрепена от над 40 български звезди, най-популярните сред които са Тита, Башар Рахал, Тервел Пулев, Саня Жекова, Яна Маринова и редица други артисти, спортисти и лидери на мнение. Този модел продължава да е актуален и днес, а на платформата все още има много добри възможности за закупуване на почивки за в бъдеще.