Корпоративният гигант Walt Disney създава ново подразделение, наречено Office of Technology Enablement, което ще координира използването на нови технологии като изкуствен интелект (AI) и смесена реалност в различните си бизнес сектори, включително филми, телевизия и тематични паркове, предава Ройтерс.

Начело на новия офис застава главният технически директор на филмовото студио, Джейми Ворис, който ръководи разработката на приложението на Disney за устройството с добавена реалност Apple Vision Pro. Еди Дрейк ще поеме ролята на главен технически директор на студиото, наследявайки Ворис.

"Темпото и обхватът на напредъка в AI и XR (разширената реалност) са значителни и ще продължат да променят потребителските преживявания, творческите процеси и нашия бизнес през следващите години. Поради това е важно Disney да изследва тези вълнуващи възможности и да се справи с потенциалните рискове," коментира съпредседателят на Disney Entertainment Алън Бъргман. "Създаването на тази група подчертава нашата ангажираност в тази насока."

Новото звено ще се фокусира върху бързо развиващите се технологии като изкуствения интелект и смесената реалност, които съчетават физическия и дигиталния свят. Неговата роля обаче няма да бъде да централизира тези проекти, а да гарантира, че те съответстват на цялостната стратегия на компанията. Ворис ще докладва директно на Бъргман, а Office of Technology Enablement се очаква да достигне екип от около 100 души.

В отделните си подразделения Disney вече изследва приложения на добавената реалност (AR), която включва дигитални елементи в реалната среда; виртуалната реалност (VR), която предлага симулирана обстановка; и смесената реалност (MR), която комбинира и двете. Компанията развива експертиза в тези технологии, за да използва техния потенциал.

Пример за това е завръщането на ветерана на Disney Кайл Лафлин, който през март пое ролята на старши вицепрезидент на Walt Disney Imagineering, креативният екип зад атракционите в тематичните паркове на Disney. Лафлин, който преди е работил с добавена и виртуална реалност, както и с AI, напусна Disney през 2019 г., за да оглави подразделението на Alexa Gadgets в Amazon.

Докато компании като Meta и Snap представят нови модели леки очила, предлагащи стилна алтернатива на обемните VR устройства, Disney тихо изгражда екип, който да проучи как най-добре да използва тези технологии за подобряване на потребителските изживявания в своите паркове.

През тази година на пазара са продадени около 1.7 милиона AR/VR устройства, като Meta запазва лидерството си с дял от 60.5%, но вече усеща конкуренцията на компании като Sony, Apple и ByteDance. От Google също показаха, че може би ще се върнат на пазара на AR/VR.