Disney създава отдел за ползване на AI и добавена реалност
Тематичните паркове на компанията ще интегрират все повече новите технологии
Корпоративният гигант Walt Disney създава ново подразделение, наречено Office of Technology Enablement, което ще координира използването на нови технологии като изкуствен интелект (AI) и смесена реалност в различните си бизнес сектори, включително филми, телевизия и тематични паркове, предава Ройтерс.
Начело на новия офис застава главният технически директор на филмовото студио, Джейми Ворис, който ръководи разработката на приложението на Disney за устройството с добавена реалност Apple Vision Pro. Еди Дрейк ще поеме ролята на главен технически директор на студиото, наследявайки Ворис.
"Темпото и обхватът на напредъка в AI и XR (разширената реалност) са значителни и ще продължат да променят потребителските преживявания, творческите процеси и нашия бизнес през следващите години. Поради това е важно Disney да изследва тези вълнуващи възможности и да се справи с потенциалните рискове," коментира съпредседателят на Disney Entertainment Алън Бъргман. "Създаването на тази група подчертава нашата ангажираност в тази насока."
Новото звено ще се фокусира върху бързо развиващите се технологии като изкуствения интелект и смесената реалност, които съчетават физическия и дигиталния свят. Неговата роля обаче няма да бъде да централизира тези проекти, а да гарантира, че те съответстват на цялостната стратегия на компанията. Ворис ще докладва директно на Бъргман, а Office of Technology Enablement се очаква да достигне екип от около 100 души.
В отделните си подразделения Disney вече изследва приложения на добавената реалност (AR), която включва дигитални елементи в реалната среда; виртуалната реалност (VR), която предлага симулирана обстановка; и смесената реалност (MR), която комбинира и двете. Компанията развива експертиза в тези технологии, за да използва техния потенциал.
Пример за това е завръщането на ветерана на Disney Кайл Лафлин, който през март пое ролята на старши вицепрезидент на Walt Disney Imagineering, креативният екип зад атракционите в тематичните паркове на Disney. Лафлин, който преди е работил с добавена и виртуална реалност, както и с AI, напусна Disney през 2019 г., за да оглави подразделението на Alexa Gadgets в Amazon.
Докато компании като Meta и Snap представят нови модели леки очила, предлагащи стилна алтернатива на обемните VR устройства, Disney тихо изгражда екип, който да проучи как най-добре да използва тези технологии за подобряване на потребителските изживявания в своите паркове.
През тази година на пазара са продадени около 1.7 милиона AR/VR устройства, като Meta запазва лидерството си с дял от 60.5%, но вече усеща конкуренцията на компании като Sony, Apple и ByteDance. От Google също показаха, че може би ще се върнат на пазара на AR/VR.