ЕС похарчи близо 1 милион лева за виртуално парти, на което не отишъл почти никой
Гостите били едва 5, а харесалите клипа на поканата - 44
Само петима души се появиха на парти в метавселената, организирано от Европейската комисия. За събитието били отделени 384 000 евро. Целта му била да популяризира Европейският съюз сред младите хора, пише Business Insider.
Кореспондентът на Devex Винс Чадуик написа в Twitter, че в крайна сметка той е единственият останал гост на партито, след като останалите напуснали след озадачени.
Въпреки рекламата, публикацията за събитието в социалните мрежи събрала едва 44 лайка към момента на провеждането му. Официалния трейлър включвал усмихнати аватари, танцуващи на хаус музика на тропически остров.
Discover the new #GlobalGateway digital platform - https://t.co/DHAdsfwbA1
— EU International Partnerships
Our shared digital space is the perfect place to get to know new people and reflect on global issues to make a difference for our shared future. #WhoWeAre pic.twitter.com/IAA01vIYboВинс Чадуик обаче описва обстановката във виртуалния свят като потискаща. На събитието се чувала една и съща песен, която била пусната да се върти "до безкрай".
Комисията е похарчила общо 387 000 евро за разработване на своя виртуална платформа, която да популяризира ЕС. С нея Съюзът целял да "повиши осведомеността за това какво прави ЕС на световната сцена сред хора на възраст от 18 до 35 години, намиращи се основно в TikTok и Instagram". Целта била да се рекламира сред тези с "неутрално отношение към ЕС".
Стратегията "Global Gateway" има за цел да инвестира 300 милиарда евро инвестиции до 2027 г., за да помогне на света да се възстанови след пандемията. С нея Брюксел цели да се противопостави на влиянието на Китай. Именно тя е била рекламирана на скъпото виртуално събитие.
"В Пекин сигурно се заливат от смях. Би било смешно, ако не беше сериозен проект и ако парите не идваха от нашия джоб", коментира дипломат от ЕС пред The Times of London.