IBM обяви война на работата от разстояние | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
IBM обяви война на работата от разстояние
Снимка: AP Photo/Mary Altaffer/ БТА

IBM обяви война на работата от разстояние

Компанията принуждава служителите да се преместят по-близо до офиса

| Редактор: Кристиан Антонов 12 2123

Една от характеристиките на пандемията беше принудителната миграция към дистанционна работа, а впоследствие някои компании се опитаха да поддържат хибридни форми на организация на работния процес, но сред тях имаше и такива, които започнаха да насърчават служителите да идват по-често в офиса. IBM например по принцип препоръчваше на служителите да се преместят по-близо до работното си място, на не повече от 80 километра.

Поне, както обяснява Bloomberg, такова изискване е било поставено на ръководителите, заемащи различни длъжности в IBM. Независимо от това къде живеят, ръководителите на IBM трябва да бъдат в офиса поне три дни в седмицата или да прекарват пропорционална част от времето в обекти на клиенти, ако са изпълнители. IBM внимателно ще анализира данните от автоматизираните системи, които следят присъствието на служителите на работните им места.

Ако даден служител живее на значително разстояние от основното си работно място, му се препоръчва да се премести по-близо до офиса, на не повече от 80 км., за да може по-лесно да изпълнява изискванията за присъствие. Крайният срок за преместване е началото на август тази година. Изключение се прави само за тези, които съчетават работата в IBM с военна служба или не могат да пътуват до офиса по медицински причини. Служителите, които не успеят да се приспособят към новите изисквания до крайния срок, ще бъдат посъветвани да напуснат компанията.

Според представители на IBM компанията се ангажира да създаде работна среда, която съчетава гъвкавост с лично взаимодействие и позволява повишаване на производителността и по-добро обслужване на клиентите. В съответствие с тези съображения от ръководителите на IBM на всички нива се изисква да присъстват в офиса поне три дни в седмицата. Някои от подразделенията на IBM имат още по-строги изисквания. Например в инфраструктурните услуги тридневното присъствие в офиса е задължително за редовите служители, а техните мениджъри са задължени да прекарват още повече време на работа.

Миналата година IBM съкрати 3900 служители, тази година ще похарчи за преструктуриране сума, сравнима с миналогодишната, и следователно няма да бъдат избегнати нови съкращения. Някои служители ще отпаднат в резултат на изискванията за често присъствие. В края на предпоследната година IBM имаше приблизително 288 000 служители във всички региони, в които оперира. Някои офиси бяха затворени по време на пандемията, така че обратният поток от служители може да създаде някои проблеми с разполагането в офиса.

Според проучване на Kastle Systems в десетте най-големи бизнес метрополиса в САЩ през миналата година средният дял на служителите, присъстващи в офиса, е бил по-малко от 50 % от нивата преди пандемията, а в технологичния сектор дори по-нисък. Очевидно е, че преминаването от дистанционна работа е по-бавно, отколкото някои работодатели биха искали.

IBM обяви война на работата от разстояние

IBM обяви война на работата от разстояние

Компанията принуждава служителите да се преместят по-близо до офиса

| Редактор : Кристиан Антонов 12 2123 Снимка: AP Photo/Mary Altaffer/ БТА

Една от характеристиките на пандемията беше принудителната миграция към дистанционна работа, а впоследствие някои компании се опитаха да поддържат хибридни форми на организация на работния процес, но сред тях имаше и такива, които започнаха да насърчават служителите да идват по-често в офиса. IBM например по принцип препоръчваше на служителите да се преместят по-близо до работното си място, на не повече от 80 километра.

Поне, както обяснява Bloomberg, такова изискване е било поставено на ръководителите, заемащи различни длъжности в IBM. Независимо от това къде живеят, ръководителите на IBM трябва да бъдат в офиса поне три дни в седмицата или да прекарват пропорционална част от времето в обекти на клиенти, ако са изпълнители. IBM внимателно ще анализира данните от автоматизираните системи, които следят присъствието на служителите на работните им места.

Ако даден служител живее на значително разстояние от основното си работно място, му се препоръчва да се премести по-близо до офиса, на не повече от 80 км., за да може по-лесно да изпълнява изискванията за присъствие. Крайният срок за преместване е началото на август тази година. Изключение се прави само за тези, които съчетават работата в IBM с военна служба или не могат да пътуват до офиса по медицински причини. Служителите, които не успеят да се приспособят към новите изисквания до крайния срок, ще бъдат посъветвани да напуснат компанията.

Според представители на IBM компанията се ангажира да създаде работна среда, която съчетава гъвкавост с лично взаимодействие и позволява повишаване на производителността и по-добро обслужване на клиентите. В съответствие с тези съображения от ръководителите на IBM на всички нива се изисква да присъстват в офиса поне три дни в седмицата. Някои от подразделенията на IBM имат още по-строги изисквания. Например в инфраструктурните услуги тридневното присъствие в офиса е задължително за редовите служители, а техните мениджъри са задължени да прекарват още повече време на работа.

Миналата година IBM съкрати 3900 служители, тази година ще похарчи за преструктуриране сума, сравнима с миналогодишната, и следователно няма да бъдат избегнати нови съкращения. Някои служители ще отпаднат в резултат на изискванията за често присъствие. В края на предпоследната година IBM имаше приблизително 288 000 служители във всички региони, в които оперира. Някои офиси бяха затворени по време на пандемията, така че обратният поток от служители може да създаде някои проблеми с разполагането в офиса.

Според проучване на Kastle Systems в десетте най-големи бизнес метрополиса в САЩ през миналата година средният дял на служителите, присъстващи в офиса, е бил по-малко от 50 % от нивата преди пандемията, а в технологичния сектор дори по-нисък. Очевидно е, че преминаването от дистанционна работа е по-бавно, отколкото някои работодатели биха искали.