Изследователи от Google и университета в Тел Авив използват генеративен AI модел, за да пресъздадат играта Doom и да я играят в реално време.

"Може ли невронен модел, работещ в реално време, да симулира сложна игра с високо качество?" пишат изследователите в техния доклад, който все още не е рецензиран. "В тази работа ние демонстрираме, че отговорът е "да".

"По-конкретно, ние показваме, че една сложна видео игра, емблематичната игра Doom, може да се изпълнява на невронна мрежа", добавиха те.

 

Какво прави постижението им толкова интересно?

Doom от видеото не е оригиналната игра от 1993 година. Тя не се задвижва и от оригиналния си енджин. Вместо това наблюдаваме как изкуственият интелект сам съставя играта от нулата.

За да стане това учените са ползвали модификация на генеративният изкуствен интелект Stable Diffusion, обучен на 900 милиона кадъра, взети от Doom. Алгоритъмът е наречен GameNGen.

"Въпреки че не е точна симулация, невронният модел е в състояние да извършва сложни актуализации на състоянието на играта, като преброяване на здравето и амунициите, атакуване на врагове, повреждане на обекти, отваряне на врати и запазване на състоянието на играта по дълги траектории", пишат изследователите в своите хартия.

Изследователите обаче признаха, че има някои ясни ограничения на техния подход.

"Моделът има достъп само до малко над 3 секунди история", пишат те в своя документ. В резултат на това обекти като варели и врагове изчезват и се появяват от нищото.

Въпреки това те откриха, че "логиката на играта се запазва за драстично по-дълги времеви хоризонти".

"Докато част от състоянието на играта се поддържа чрез пиксели на екрана (напр. амуниции и здравни показатели, налични оръжия и т.н.), моделът вероятно научава силни евристики, които позволяват смислени обобщения", се казва в документа.

Технологията може да отвори много врати в света на разработката на видеоигри, като потенциално намали разходите и направи процеса на разработка по-достъпен. Игрите могат дори да бъдат написани и редактирани в текстов формат или чрез подаване на примерни изображения на AI.

"Например, може да сме в състояние да конвертираме набор от рамки в ново ниво за игра или да създадем нов герой само въз основа на примерни изображения, без да се налага да създаваме код", пише екипът.

"Днес видеоигрите се програмират от хора", заключават изследователите. "GameNGen е доказателство за концепцията за една част от нова парадигма, където игрите са тежести на невронен модел, а не редове код."