Докато Зукърбърг удвоява усилията си да изгради метавселената на компанията си, бизнесът му се приближава до същински колапс.
"Марк Зукърбърг ни показва, че не мисли, че има основен бизнес", казва пред Yahoo Лора Мартин, старши анализатор в инвестиционната банка Needham.
"Той залага на Instagram Reels, за да се конкурира с TikTok. Залага на метавселената и промени името на тази компания. Това разкрива, че милиардерът не смята, че основният му бизнес, който е изградил преди 15 години, всъщност вече е бизнес."
Междувременно акциите на Meta паднаха с около 60 процента през последната година. Те са се върнали обратно до цените си от срива през 2018 и 2019 година, когато Facebook бе замесен в скандала за намеса в изборите в САЩ.
Що се отнася до Facebook и Instagram - социалните мрежи, които съставляват основата на приходите на Meta - компанията се опитва усилено, но не успява, да се конкурира с TikTok.
Според Washington Post средностатистическият американски потребител прекарва 80 минути на ден в скролване из TikTok, което е повече, отколкото прекарва във Facebook и Instagram взети заедно.
Отливът на потребители значи и отлив на рекламодатели, който скоро би се превърнал в проблем за платформата.
Старши анализаторът на AB Bernstein Марк Шмулик заяви пред Yahoo, че Meta трябва да се върне към основите си, ако иска акциите й да се възстановят.
Макар инвеститорите и потребителите да не са очаровани от виртуалния свят на Зукърбърг, милиардерът възнамерява да се насочи именно в тази посока.