Нов закон в Юта: Децата без достъп до социални мрежи, ако нямат "да" от родителите | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Нов закон в Юта: Децата без достъп до социални мрежи, ако нямат "да" от родителите
Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photo

Нов закон в Юта: Децата без достъп до социални мрежи, ако нямат "да" от родителите

Очаква се компаниите да подадат искове и възражения, преди законите да влязат в сила през март 2024 г.

| Редактор: Надежда Христова 3 714

Децата и тийнейджърите в щата Юта ще загубят достъп до приложения за социални медии като TиkTok, ако нямат съгласие на родителите си, и ще бъдат подложени на други ограничения съгласно първия в закон в САЩ, предназначен да предпазва младите хора от пристрастяващите платформи, съобщава Асошиейтед прес.

Два закона, подписани от щатския губернатор републиканец Спенсър Кокс вчера, забраняват на деца под 18 години да използват социални мрежи между 22:30 и 6:30 часа, изискват проверка на възрастта на всеки, който иска да използва социални мрежи в щата, и отварят вратата за съдебни дела от името на деца, които твърдят, че социалните мрежи са им навредили. В своята съвкупност двата закона целят да предотвратят привличането на деца в приложенията чрез пристрастяващи функции и рекламирането им.

Очаква се компаниите да подадат искове и възражения, преди законите да влязат в сила през март 2024 г.

Кръстоносният поход срещу социалните медии в законодателния орган на Юта, в който републиканците имат огромно мнозинство, е най-новото отражение на това как се е променило възприятието на политиците за технологичните компании, включително сред обикновено подкрепящите бизнеса републиканци.

Технологични гиганти като "Фейсбук" и "Гугъл" се радват на необуздан растеж повече от десетилетие. Но заради опасения за неприкосновеността на личния живот на потребителите и вредното въздействие върху психичното здраве на тийнейджърите, от речна омразата и дезинформация, законодателите превърнаха атаките срещу големите технологични компании в лозунг по време на предизборните си кампании. Те започнаха да се опитват да ги ограничават и поставят под контрол, след като встъпят в длъжност, посочва АП.

 

Нов закон в Юта: Децата без достъп до социални мрежи, ако нямат "да" от родителите

Нов закон в Юта: Децата без достъп до социални мрежи, ако нямат "да" от родителите

Очаква се компаниите да подадат искове и възражения, преди законите да влязат в сила през март 2024 г.

| Редактор : Надежда Христова 3 714 Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photo

Децата и тийнейджърите в щата Юта ще загубят достъп до приложения за социални медии като TиkTok, ако нямат съгласие на родителите си, и ще бъдат подложени на други ограничения съгласно първия в закон в САЩ, предназначен да предпазва младите хора от пристрастяващите платформи, съобщава Асошиейтед прес.

Два закона, подписани от щатския губернатор републиканец Спенсър Кокс вчера, забраняват на деца под 18 години да използват социални мрежи между 22:30 и 6:30 часа, изискват проверка на възрастта на всеки, който иска да използва социални мрежи в щата, и отварят вратата за съдебни дела от името на деца, които твърдят, че социалните мрежи са им навредили. В своята съвкупност двата закона целят да предотвратят привличането на деца в приложенията чрез пристрастяващи функции и рекламирането им.

Очаква се компаниите да подадат искове и възражения, преди законите да влязат в сила през март 2024 г.

Кръстоносният поход срещу социалните медии в законодателния орган на Юта, в който републиканците имат огромно мнозинство, е най-новото отражение на това как се е променило възприятието на политиците за технологичните компании, включително сред обикновено подкрепящите бизнеса републиканци.

Технологични гиганти като "Фейсбук" и "Гугъл" се радват на необуздан растеж повече от десетилетие. Но заради опасения за неприкосновеността на личния живот на потребителите и вредното въздействие върху психичното здраве на тийнейджърите, от речна омразата и дезинформация, законодателите превърнаха атаките срещу големите технологични компании в лозунг по време на предизборните си кампании. Те започнаха да се опитват да ги ограничават и поставят под контрол, след като встъпят в длъжност, посочва АП.