Докато се спускаха към останките на Титаник, петимата души в частната подводница "Титан" са знаели или подозирали за трагичната си участ. Семейството на една от жертвите е завело съдебно дело срещу производителя на подводницата OceanGate за 50 милиона долара, съобщава CNN. От него стават ясни доказателствата в подкрепата на това твърдение.

По време на спускането корпусът на подводницата от карбонови нишки е взел да издава пукащи звуци. С увеличаване на дълбочината те са се учестили.

"Екипажът може би е чул пукането на въглеродните влакна да става все по-интензивно, тъй като тежестта на водата притискаше корпуса на Титан", гласи съдебният иск, заведен от семейството на френския изследовател Пол-Анри Наржеоле.

"Преди имплозията, екипажът е загубил комуникации, а може би и захранване. Според изчисленията на експертите, те са щели да продължат да се спускат, с пълното съзнание за необратимите повреди на кораба, изпитвайки ужас и психическо страдание".

Наржеоле, заедно с трима други туристи и главният изпълнителен директор на OceanGate Стоктън Ръш, се качиха на подводницата Титан през юни 2023 г. с мисията да видят останките на Титаник.

В някакъв момент от тяхното спускане подводницата имплодира, оставяйки след себе си фрагменти от плавателния съд и човешки останки, които бяха намерени месеци по-късно.

Преди това фатално пътуване, Ръш неглижираше критиците, които поставяха под съмнение нестабилния, икономичен дизайн на неговата подводница. Употребата на корпус от въглеродни нишки бе повече от противоречива за специалистите по дълбоководни апарати.

Инцидентът от 2023 година обаче не изплаши други туристи, твърдо убедени, че искат да посетят Титаник. Корабът е своеобразно гробище за 1500 души, загинали през 1912 г. в следствие на удар с айсберг.

Последното съобщено пътуване до Титаник беше през юли тази година, ръководено от частната компания RMS Titanic Inc.

Подобно на Стоктън Ръш, тази компания има намерение да комерсиализира Титаник чрез изваждане на артефакти и излагането им по-цял свят. Някои обаче се питат дали това е редно, включително и спрямо загиналите на кораба.