Разследват Adobe за "измамни" абонаменти, които са почти невъзможни за анулиране
Министерството на правосъдието на САЩ е завело дело срещу софтуерния гигант
Правителството на САЩ съди Adobe за "подвеждащи" скъпи такси и умишлено затрудняване при анулирането на абонамент, съобщава The Verge.
Министерството на правосъдието твърди, че Adobe "е навредила на потребителите, като ги е включила в своя най-доходоносен абонаментен план по подразбиране, без ясно да разкрива важни условия от плана".
На практика условията са скрити в "дребния шрифт, зад незадължителни текстови полета и хипервръзки". По този начин компанията не успява да разкрие правилно таксата за предсрочно прекратяване, натрупана при анулиране, "която може да възлиза на стотици долари", се казва в жалбата.
Когато клиентите се опитат да анулират свой план, Adobe изисква от тях да преминат през "тежък и сложен" процес, който включва навигиране през множество уеб страници и изскачащи прозорци. Накрая ги чака и такса за предсрочно прекратяване. Всичко това може да обезсърчи потребителите и те да се откажат от прекратяването на абонамента.
Клиентите срещат подобни пречки, когато се опитват да анулират абонаментите си по телефона или чрез чатове на живо, твърди Министерството на правосъдието на САЩ.
В делото се твърди, че тези практики нарушават федералните закони, предназначени да защитават потребителите.
Вашингтон директо обвинява ръководителите на Adobe - Маниндер Соуни, старши вицепрезидент на дигиталното излизане на пазара и продажбите, както и Дейвид Уадвани, президент на бизнеса с цифрови медии на компанията.
Според Министерството на правосъдието двамата шефове са "ръководили, контролирали и имат правомощия да контролират или участват в действията и практиките на Adobe".
"Adobe хвана клиентите в едногодишни абонаменти чрез скрити такси за предсрочно прекратяване и многобройни пречки за анулиране", каза в изявление Самуел Ливайн, директор на Бюрото за защита на потребителите на FTC.
Абонаментният модел на компанията отдавна разочарова творците, които често са принудени да останат абонирани за Adobe, за да продължат да вършат работата си. Причината за това е, че Adobe спря да продава своя софтуер, като вместо това премина на абонаментни планове.
По-рано този месец Adobe промени част от условията си за ползване, което бе посрещнато "на нож" от множество потребители. Те изтълкуваха промените като предоставяне на права на Adobe за обучението на AI по техните творби.
Делото на САЩ против Adobe е само част от серията правни сблъсъци за компанията.
През 2022 г. Adobe се опита да придобие платформата за продуктов дизайн Figma за 20 милиарда долара, но се отказа от сделката миналата година, след като беше изправена пред антитръстов контрол от страна на европейските регулатори.
Adobe не отговори веднага на искане за коментар.