Град Сан Франциско планира да замени използваните от години 5,25-инчови дискети в метрото с модерни технологии. Общата инвестиция в обновяването на системата ще достигне 700 милиона щ. долара, като 212 милиона долара са предназначени за модернизация на системата за управление, възложена на Hitachi Rail. Останалите 488 милиона долара ще се използват за подмяна на комуникационни кабели и други инфраструктурни подобрения.

Общинската транспортна агенция на Сан Франциско (SFMTA) разкри, че системата за автоматизация на метрото е въведена "в ера, когато компютрите не са разполагали с твърди дискове", и че сегашната ѝ форма вече не отговаря на съвременните изисквания за безопасност и ефективност. Любопитен детайл е, че метрото все още използва 5,25-инчови дискети, които са популярни през 80-те години, а не по-разпространените 3,5-инчови или 8-инчови, които ползвахме по-късно.

Майкъл Рокафорте от SFMTA сподели пред Ars Technica: "Когато влакът влезе в тунела, той преминава в автоматичен режим, при който машинистите само наблюдават, но при излизане управлението преминава отново в ръчен режим."

Това усложнение налага нуждата от незабавна модернизация, за да се повиши надеждността и капацитетът на системата. Допълнително предизвикателство са остарелите комуникационни кабели, които ограничават капацитета на свързаност и ефективността на метрото. Според Рокафорте, скоростта им е "подобна на стар модем от епохата на AOL", което прави модернизацията неотложна.

Обновяването на метрото е планирано да приключи до 2033-2034 г., но подмяната на дискети и кабели се очаква да бъде завършена значително по-рано, около 2027-2028 г., което съвпада с предварително обявената цел.