Су-24: Какво знаем за най-ценния бомбардировач на Украйна | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Су-24: Какво знаем за най-ценния бомбардировач на Украйна 10
Снимка: iStock by Getty Images

Су-24: Какво знаем за най-ценния бомбардировач на Украйна

Самолетът ще носи крилатата ракета Storm Shadow

| Редактор: Стоян Гогов 99 32446

В началото на май Великобритания предостави на Украйна крилати ракети с голям обсег Storm Shadow. Бойният им радиус е над 250 километра, като те са трудно откриваеми от вражеските радари. Бойната глава на ракетата е с тегло от 450 кг. Това й позволява да унищожава укрепени цели и бункери.

Ракетите Storm Shadow се изстрелват от въздуха, а ролята на техен преносител Киев е отредил на съветския бомбардировач Су-24. Малко след това Париж обяви, че ще предостави на Украйна своята крилата ракета SCALP-EG - това е френското наименование на Storm Shadow. Така Су-24 се оказва един от най-ценните самолети за предстоящата украинска контраофанзива.

Вижте как изглежда Су-24 >> >> >>

Историята на Су-24 може да се проследи до 1965 година. Тогава в САЩ за пръв път полита свръхзвуковия тактически бомбардировач F-111, който има променяща се геометрия на крилата и може да лети дори и в най-лошото време.

Към този момент Съветският съюз не разполага с подобна машина, заради което бързо започва разработката на конкурентен проект. През 1967 г. F-111 е официално приет на въоръжение в американските военновъздушни сили, а неговият съветски отговор - Су-24 - прави първият си тестов полет.

Разработките върху самолета обаче продължават, за да се стигне до неговата финална версия през 1970 г.

Су-24 е малко по-бавен от F-111 и може да носи почти същото количество въоръжение.

Су-24 може да носи около 8000 килограма въоръжение, което е изключително разнообразно - от управляеми бомби, до антирадарни ракети. Самолетът може да носи дори и ядрено оръжие.

Максималната скорост е 1700 км/ч, а максималният боен радиус в пълно бойно снаряжение е 600 км.

В историята F-111 влиза като един от най-успешните самолети, отговорен за унищожението на множество иракски танкове през Първата война в Залива. САЩ обаче окончателно пенсионират F-111 през 1998 г.

Су-24 има по-малко успехи във въздуха, но преди руската инвазия се използва активно в конфликти в Близкия Изток.

От Су-24 са създадени около 1 400 бройки, като производството приключва през 1993 г.

Именно изменящата се геометрия на крилата, позволява на Су-24 да прелита със свръхзвукова скорост на ниска височина, запазвайки стабилността си. Бомбардировачът може да лети на едва 30-40 метра от земната повърхност. Равнинният терен на Украйна допълнително улеснява подобни полети.

В момента Русия разполага със 170 оперативни Су-24, а самолетът се е използвал активно за разузнаване и бомбардиране по време на конфликтите в Сирия и Грузия.

Украйна наследява 120 бройки от Су-24 след разпада на СССР, от тях в оперативно състояние са около 30 единици.

Ако Украйна постигне дори минимален успех в южна посока, то мостът на Крим ще попадне в обсега на изстреляна от Су-24 ракета Storm Shadow.

Су-24: Какво знаем за най-ценния бомбардировач на Украйна 10

Су-24: Какво знаем за най-ценния бомбардировач на Украйна

Самолетът ще носи крилатата ракета Storm Shadow

| Редактор : Стоян Гогов 99 32446 Снимка: iStock by Getty Images

В началото на май Великобритания предостави на Украйна крилати ракети с голям обсег Storm Shadow. Бойният им радиус е над 250 километра, като те са трудно откриваеми от вражеските радари. Бойната глава на ракетата е с тегло от 450 кг. Това й позволява да унищожава укрепени цели и бункери.

Ракетите Storm Shadow се изстрелват от въздуха, а ролята на техен преносител Киев е отредил на съветския бомбардировач Су-24. Малко след това Париж обяви, че ще предостави на Украйна своята крилата ракета SCALP-EG - това е френското наименование на Storm Shadow. Така Су-24 се оказва един от най-ценните самолети за предстоящата украинска контраофанзива.

Вижте как изглежда Су-24 >> >> >>

Историята на Су-24 може да се проследи до 1965 година. Тогава в САЩ за пръв път полита свръхзвуковия тактически бомбардировач F-111, който има променяща се геометрия на крилата и може да лети дори и в най-лошото време.

Към този момент Съветският съюз не разполага с подобна машина, заради което бързо започва разработката на конкурентен проект. През 1967 г. F-111 е официално приет на въоръжение в американските военновъздушни сили, а неговият съветски отговор - Су-24 - прави първият си тестов полет.

Разработките върху самолета обаче продължават, за да се стигне до неговата финална версия през 1970 г.

Су-24 е малко по-бавен от F-111 и може да носи почти същото количество въоръжение.

Су-24 може да носи около 8000 килограма въоръжение, което е изключително разнообразно - от управляеми бомби, до антирадарни ракети. Самолетът може да носи дори и ядрено оръжие.

Максималната скорост е 1700 км/ч, а максималният боен радиус в пълно бойно снаряжение е 600 км.

В историята F-111 влиза като един от най-успешните самолети, отговорен за унищожението на множество иракски танкове през Първата война в Залива. САЩ обаче окончателно пенсионират F-111 през 1998 г.

Су-24 има по-малко успехи във въздуха, но преди руската инвазия се използва активно в конфликти в Близкия Изток.

От Су-24 са създадени около 1 400 бройки, като производството приключва през 1993 г.

Именно изменящата се геометрия на крилата, позволява на Су-24 да прелита със свръхзвукова скорост на ниска височина, запазвайки стабилността си. Бомбардировачът може да лети на едва 30-40 метра от земната повърхност. Равнинният терен на Украйна допълнително улеснява подобни полети.

В момента Русия разполага със 170 оперативни Су-24, а самолетът се е използвал активно за разузнаване и бомбардиране по време на конфликтите в Сирия и Грузия.

Украйна наследява 120 бройки от Су-24 след разпада на СССР, от тях в оперативно състояние са около 30 единици.

Ако Украйна постигне дори минимален успех в южна посока, то мостът на Крим ще попадне в обсега на изстреляна от Су-24 ракета Storm Shadow.