Възходът на AI художниците: "Свърши се. Изкуственият интелект победи. Хората загубиха" | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Възходът на AI художниците: "Свърши се. Изкуственият интелект победи. Хората загубиха"
Снимка: Jason Allen via Midjourney

Възходът на AI художниците: "Свърши се. Изкуственият интелект победи. Хората загубиха"

Революциите в изкуството не са нищо ново, но тази, според някои, може да е последната

| Редактор: Стоян Гогов 18 6747

"Изкуството е мъртво", заяви Джейсън М. Алън пред в. "Ню Йорк Таймс". Алън е победител в конкурса на панаира на изкуствата в щата Колорадо в категорията "нови дигитални художници", съобщава Би Би Си. Печелившата му картина "Théâtre D'Opera Spatial" обаче не е нарисувана от него, а е дело на изкуствения интелект Midjourney.

Системата генерира изображения от въведени кратки текстови изрази и словосъчетания, като "астронавт, яздещ кон".

Много художници бяха бесни на провокацията, но това не трогна Джейсън М. Алън. "Свърши се. Изкуственият интелект победи. Хората загубиха", заяви той пред вестника.

Новината породи страх сред гилдията, че ново поколение AI генератори на изображения може да заеме работните им места. Това не само би обезценило таланта им, но би "нулирало" години на усъвършенстване и упорит труд.

"Това нещо иска нашите работни места, то е анти-артистът", написа базираният в Калифорния художник на филми и игри Р. Дж. Палмър в туит, харесан над 25 000 пъти.

Но именно в Twitter и останалите социални мрежи могат да се разгледат някои от най-добрите примери за способността на изкуственият интелект да твори.

Резултатът често е впечатляващ. Зад внушителните картини обаче стоят базите с данни, захранени с творбите на милиони художници от плът и кръв.

Вижте тази публикация в Instagram.

Публикация, споделена от Dark Art For The Wicked (@dark_art_for_the_wicked)

Пример за това е Stable Diffusion, наскоро пуснат генератор на изображения. Той е с изкуствен интелект и с отворен код. Системата е с машинно самообучение, захранено с 100 000 гигабайта изображения, извлечени от интернет.

"Докато търсенето на изображения в Google ви показва картини, които вече съществуват, Stable Diffusion ви показва всичко, което можете да си представите", заявява създателят на проекта Емад Мостаке.

Мостаке обаче идва от света на финансите, а не на изкуството. Целта му е да капитализира от произведенията на алгоритъма.

Друг популярен инструмент е DALL-E. Системата с изкуствен интелект е захранена с творбите на над 3000 артиста от 118 страни. Освен това може да търси в интернет.

Искате картинка на роден политик, плуващ в лава, няма проблем - DALL-E ще я генерира за секунди. Първата версия на системата е с по-ниски способности, но втората генерация вече е в тестове.

"ENTERING THE DATA CORE" пък е името на графична новела, нарисувана на 100% от изкуствения интелект Midjourney - същият от началото на статията.

Лесно може да проверите и други творби на системата, като всички те могат да се нарекат изумителни.

Художникът на научно-фантастична тематика Саймън Столенхаг обаче смята, че те могат да изумят единствено с посредствеността си.

"Това е производно генерирана слуз, с която нашите нови технологични господари се надяват да ни нахранят", твърди артистът.

Илон Мъск е поддръжник на OpenAI и едно от най-известните лица, свързани с развитието на технологията. Благодарение на проекта OpenAI се ражда DALL-E.

По думите му системите с изкуствен интелект са поредният начин творецът да бъде ограбен, за сметка на големите корпорации.

Причината - хилядите и милиони картини, безплатно попаднали в базите с данни на разработчиците.

Според критиците на генерираното от изкуствен интелект изкуство, то е просто имитация и миш-маш от различни картини, на реални автори. Платната обаче са достатъчно различни, за да елиминират възможността от съдебен иск за авторски права. Така разработчиците на AI системите са извън опасност.

Едно е сигурно. Изкуственият интелект, генериращ кадри, картини и видео по текст ще става все по-добър. Възможно е в близкото бъдеще алгоритмите наистина да изместят някои артисти, занимаващи се с CGI, дизайн на иконки и друг тип дигитално изкуство. Художниците обаче едва ли ще бъдат победени.

"Дори най-перфектната на пръв поглед AI картина, създава усещане за стерилност, бездушност и пустота. Мъртвите очи на хората, странното преливане на формите - това е малка част от недъзите на алгоритмите. Изкуственият интелект прави рендери, а не изкуство. И това едва ли някога ще се промени", коментират от гилдията.

Възходът на AI художниците: "Свърши се. Изкуственият интелект победи. Хората загубиха"

Възходът на AI художниците: "Свърши се. Изкуственият интелект победи. Хората загубиха"

Революциите в изкуството не са нищо ново, но тази, според някои, може да е последната

| Редактор : Стоян Гогов 18 6747 Снимка: Jason Allen via Midjourney

"Изкуството е мъртво", заяви Джейсън М. Алън пред в. "Ню Йорк Таймс". Алън е победител в конкурса на панаира на изкуствата в щата Колорадо в категорията "нови дигитални художници", съобщава Би Би Си. Печелившата му картина "Théâtre D'Opera Spatial" обаче не е нарисувана от него, а е дело на изкуствения интелект Midjourney.

Системата генерира изображения от въведени кратки текстови изрази и словосъчетания, като "астронавт, яздещ кон".

Много художници бяха бесни на провокацията, но това не трогна Джейсън М. Алън. "Свърши се. Изкуственият интелект победи. Хората загубиха", заяви той пред вестника.

Новината породи страх сред гилдията, че ново поколение AI генератори на изображения може да заеме работните им места. Това не само би обезценило таланта им, но би "нулирало" години на усъвършенстване и упорит труд.

"Това нещо иска нашите работни места, то е анти-артистът", написа базираният в Калифорния художник на филми и игри Р. Дж. Палмър в туит, харесан над 25 000 пъти.

Но именно в Twitter и останалите социални мрежи могат да се разгледат някои от най-добрите примери за способността на изкуственият интелект да твори.

Резултатът често е впечатляващ. Зад внушителните картини обаче стоят базите с данни, захранени с творбите на милиони художници от плът и кръв.

Вижте тази публикация в Instagram.

Публикация, споделена от Dark Art For The Wicked (@dark_art_for_the_wicked)

Пример за това е Stable Diffusion, наскоро пуснат генератор на изображения. Той е с изкуствен интелект и с отворен код. Системата е с машинно самообучение, захранено с 100 000 гигабайта изображения, извлечени от интернет.

"Докато търсенето на изображения в Google ви показва картини, които вече съществуват, Stable Diffusion ви показва всичко, което можете да си представите", заявява създателят на проекта Емад Мостаке.

Мостаке обаче идва от света на финансите, а не на изкуството. Целта му е да капитализира от произведенията на алгоритъма.

Друг популярен инструмент е DALL-E. Системата с изкуствен интелект е захранена с творбите на над 3000 артиста от 118 страни. Освен това може да търси в интернет.

Искате картинка на роден политик, плуващ в лава, няма проблем - DALL-E ще я генерира за секунди. Първата версия на системата е с по-ниски способности, но втората генерация вече е в тестове.

"ENTERING THE DATA CORE" пък е името на графична новела, нарисувана на 100% от изкуствения интелект Midjourney - същият от началото на статията.

Лесно може да проверите и други творби на системата, като всички те могат да се нарекат изумителни.

Художникът на научно-фантастична тематика Саймън Столенхаг обаче смята, че те могат да изумят единствено с посредствеността си.

"Това е производно генерирана слуз, с която нашите нови технологични господари се надяват да ни нахранят", твърди артистът.

Илон Мъск е поддръжник на OpenAI и едно от най-известните лица, свързани с развитието на технологията. Благодарение на проекта OpenAI се ражда DALL-E.

По думите му системите с изкуствен интелект са поредният начин творецът да бъде ограбен, за сметка на големите корпорации.

Причината - хилядите и милиони картини, безплатно попаднали в базите с данни на разработчиците.

Според критиците на генерираното от изкуствен интелект изкуство, то е просто имитация и миш-маш от различни картини, на реални автори. Платната обаче са достатъчно различни, за да елиминират възможността от съдебен иск за авторски права. Така разработчиците на AI системите са извън опасност.

Едно е сигурно. Изкуственият интелект, генериращ кадри, картини и видео по текст ще става все по-добър. Възможно е в близкото бъдеще алгоритмите наистина да изместят някои артисти, занимаващи се с CGI, дизайн на иконки и друг тип дигитално изкуство. Художниците обаче едва ли ще бъдат победени.

"Дори най-перфектната на пръв поглед AI картина, създава усещане за стерилност, бездушност и пустота. Мъртвите очи на хората, странното преливане на формите - това е малка част от недъзите на алгоритмите. Изкуственият интелект прави рендери, а не изкуство. И това едва ли някога ще се промени", коментират от гилдията.