Потребителите на Windows 11 във версия 22H2 са се сблъскали с проблем след инсталирането на нов сервизен пакет. Microsoft призна, че е възможно да има проблеми с работата на някои от вградените в операционната система приложения след възстановяването на системата. Потребителите на Windows 11 22H2 със сервизен пакет KB5023152 се сблъскаха именно с него и редица от тях съобщиха за това в различни форуми.

Проблемът може да се прояви по различни начини. Например при стартиране на приложения след възстановяване на системата потребителите може да видят съобщението "Failed to launch application" (Неуспешно стартиране на приложение). Освен това, ако са стартирани приложения, те могат да замръзнат или да спрат да работят спонтанно. Това се отнася за Notepad, Paint, пакета приложения на Microsoft Office, Cortana и Windows Terminal. Грешките се появяват в приложения, които използват формата на пакетите MSIX за Windows, така че е възможно те да са повече.

В изявление на Microsoft се казва, че рестартирането на проблемното приложение може да реши проблема. Ако това не помогне, потребителите могат да опитат да преинсталират софтуера чрез Microsoft Store. Любопитно е, че обикновено при откриването на грешки Microsoft обявява, че се разработва кръпка, която да поправи ситуацията. Този път разработчиците не са обявили скорошна кръпка, така че не е ясно дали Microsoft планира да пусне отделна актуализация, за да отстрани проблема с работата на приложенията след възстановяване на системата в Windows 11 22H2.