В навечерието на голямото си годишно събитие Yahoo обяви, че възнамерява да съкрати 20% от служителите си. Компанията беше принудена да предприеме тази мярка като част от мащабното преструктуриране на своето подразделение за рекламни технологии.

До края на тази година програмата за съкращаване ще засегне почти 50% от служителите на Yahoo, които се занимават с рекламни технологии, включително почти хиляда служители, които ще загубят работата си тази седмица, съобщиха от компанията. Yahoo, която през 2021 г. беше придобита от инвестиционната компания Apollo Global Management за 5 млрд. щ. долара, добави, че мерките за редуциране на персонала ще помогнат на компанията да се съсредоточи върху водещата си рекламна платформа и да увеличи инвестициите в нея.

Мярката изглежда навременна, тъй като много рекламодатели са намалили бюджетите си за маркетинг поради нарастващите нива на инфлация и несигурността в контекста на възможна рецесия. През последните месеци много компании предприеха съкращения в технологичния сектор. Google обяви плановете си да съкрати 12 000 служители, Microsoft - на 10 000 работни места, Amazon ще намали персонала си с 18 хил. позиции, а първата от технологичните гиганти, прибегнала към тази мярка е Meta - през ноември миналата година тя заяви намерението си да уволни 11 хил. души.