България е последна в ЕС по достъп до интернет | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
България е последна в ЕС по достъп до интернет
freeimages.com

България е последна в ЕС по достъп до интернет

България е на последно място в ЕС по достъп до интернет с едва 51% от домакинствата, сочат данни на европейската статистическа служба Евростат. В целия ЕС над две трети от домакинствата са имали достъп до интернет през 2012 г. спрямо малко под половината през 2006 г.

36 139
Процентът на домакинствата, които имат широколентова интернет връзка е нараснал по-чувствително. През 2012 г. 72% от домакинствата в 27-те държави членки на ЕС са имали достъп до широколентов интернет спрямо 30% през 2006 г., сочат данните на Евростат, цитирани от БГНЕС.

Макар достъпът до интернет да е нараснал във всички държави членки между 2006 и 2012 г., различията остават значителни. През 2012 г. дял на достъп до интернет от над 90% от домакинствата е регистриран в Холандия (94%), Люксембург (93%), Дания и Швеция (92%), а с дял малко над 50% България е на последно място, изпреварена от Гърция и Румъния с 54%.

Най-голям достъп на домакинствата до широколентов интернет, който позволява по-висока скорост при сърфиране и извършване на дейности в мрежата, е регистриран в Швеция (87%), Холандия (83%), Германия (82%) и Великобритания (80% през 2011 г.). По този показател на последно място в ЕС е Португалия с 50% от домакинствата, а преди нея са България и Гърция с 51%.

Любимата дейност на българите в интернет е да четат онлайн новини и вестници, посочена от 69% от анкетираните. Следва публикуването на съобщения в социалните мрежи (57%), 18% използват услуги за пътуване и настаняване, а само 7% се занимават с интернет банкиране или създаване на сайт или блог.

Най-активни в социалните мрежи са португалците, а финландците се занимават най-много с интернет банкиране и организиране на пътувания. Най-популярните дейности в интернет през 2012 г. са били изпращането и получаването на имейли и откриването на информация за стоки и услуги (съответно 89% и 83% от използващите интернет в последните три месеца).

Други широко разпространени дейности сред потребителите в 27-те държави членки на ЕС са четенето на онлайн новини (61%), използването на интернет банкиране (54%), публикуването на съобщения в социалните медии (52%) и използване на услуги, свързани с пътуване (50%). През 2012 г. създаването на интернет страница или блог е било по-малко популярна дейност, въпреки че 9% от потребителите са направили това.
България е последна в ЕС по достъп до интернет

България е последна в ЕС по достъп до интернет

България е на последно място в ЕС по достъп до интернет с едва 51% от домакинствата, сочат данни на европейската статистическа служба Евростат. В целия ЕС над две трети от домакинствата са имали достъп до интернет през 2012 г. спрямо малко под половината през 2006 г.

36 139 freeimages.com
Процентът на домакинствата, които имат широколентова интернет връзка е нараснал по-чувствително. През 2012 г. 72% от домакинствата в 27-те държави членки на ЕС са имали достъп до широколентов интернет спрямо 30% през 2006 г., сочат данните на Евростат, цитирани от БГНЕС.

Макар достъпът до интернет да е нараснал във всички държави членки между 2006 и 2012 г., различията остават значителни. През 2012 г. дял на достъп до интернет от над 90% от домакинствата е регистриран в Холандия (94%), Люксембург (93%), Дания и Швеция (92%), а с дял малко над 50% България е на последно място, изпреварена от Гърция и Румъния с 54%.

Най-голям достъп на домакинствата до широколентов интернет, който позволява по-висока скорост при сърфиране и извършване на дейности в мрежата, е регистриран в Швеция (87%), Холандия (83%), Германия (82%) и Великобритания (80% през 2011 г.). По този показател на последно място в ЕС е Португалия с 50% от домакинствата, а преди нея са България и Гърция с 51%.

Любимата дейност на българите в интернет е да четат онлайн новини и вестници, посочена от 69% от анкетираните. Следва публикуването на съобщения в социалните мрежи (57%), 18% използват услуги за пътуване и настаняване, а само 7% се занимават с интернет банкиране или създаване на сайт или блог.

Най-активни в социалните мрежи са португалците, а финландците се занимават най-много с интернет банкиране и организиране на пътувания. Най-популярните дейности в интернет през 2012 г. са били изпращането и получаването на имейли и откриването на информация за стоки и услуги (съответно 89% и 83% от използващите интернет в последните три месеца).

Други широко разпространени дейности сред потребителите в 27-те държави членки на ЕС са четенето на онлайн новини (61%), използването на интернет банкиране (54%), публикуването на съобщения в социалните медии (52%) и използване на услуги, свързани с пътуване (50%). През 2012 г. създаването на интернет страница или блог е било по-малко популярна дейност, въпреки че 9% от потребителите са направили това.