SEO, или казано на български - оптимизация за търсачки, е едно от най-силните оръжия откъм резултати, в арсенала на дигиталния маркетингов микс.

Успеете ли да му угодите, то вашите сайтове ще се позиционират в топа при търсене на важните ключови думи за вашия бизнес, в Google.

За това, без повече излишни думи, ще Ви споделя, какви са едни от най-силните трендове в оптимизацията на сайтове за Гугъл през 2022 година:

Подобрена скорост на сайта

Не случайно всяка година се говори все повече и повече за скоростта на сайтовете. Та Гугъл отдели на този показател цяла статистика в Search Console- та и официално обявиха, че скоростта е ранкинг фактор.

Всяка година излизат нови модели Android и iPhone, нали? Както и най-новите таблети, лаптопи и настолни компютри. Тези устройства имат все по-добри процесори, което означава, че зареждат уебсайтове още по-бързо от преди. Ако и вие не свършите вашата работа, за да сте сигурни, че уебсайтът ви е готов, това може да бъде с катастрофални последици за вас и вашия бизнес.

Разширено потребителско изживяване

Фокусирането върху това, да предоставите на посетителите на вашия сайт възможно най-доброто впечатление, се разраства като движеща сила за маркетинга в търсачките.

За да разберем наистина тази концепция, трябва да обясним самия процес и причинно следствените връзки.

Първо, имайте предвид, че уебсайт с множество грешки, остаряла естетика, грозен дизайн и ужасна навигационна структура е този, от който хората вероятно ще избягат още в момента, в който пристигнат.

След това трябва да запомните, че Google проследява и взема предвид времето, прекарано на даден уебсайт, както и това дали потребителите ще останат привлечени и доволни от него и ще се върнат пак.

Търсачката го вижда по следния начин: уебсайт, на който хората няма да останат, за да получат отговорите, от които се нуждаят, вероятно е или ирелевантен, или с нискокачествено съдържание, или тотално спамерски.

И както вече знаем, това са три от нещата, които наистина могат да накарат Google да не допусне вашия сайт до мечтаната първа страница в търсачката. Това означава, че хората, които веднага напускат сайта ви поради лош UX, наистина засягат шансовете ви да се класирате високо в SERP-a на Google.

Интерактивни преживявания

Едно уникално допълнение към списъка със SEO тенденции за тази година, на което наистина трябва да обърнете внимание, е използването на интерактивни преживявания.

Това са неща като викторини, ръководства, видеоклипове, инфографики, или нещо друго, освен основния текст, което да привлича посетители и да им дава начин да се ангажират с вашата страница.

Такъв тип съдържание дава на потребителя информацията, която търси, във формат, който е по-запомнящ се, по-интересен и по-лесен за навигация.

Интерактивните преживявания също са чудесен начин да подобрите потребителското изживяване (UX) и да се откроите от конкурентите във вашата ниша.

По-добър фокус върху потребителските намерения

Когато обсъждаме SEO тенденциите за 2022 г., също така е жизненоважно да говорим за увеличаване на фокуса на вашия уебсайт върху намеренията на потребителите.

Макар че, това може да звучи като популярна мантра, която често си повтаряме, наистина се свежда до следното: хората, които търсят в мрежата, търсят много конкретен отговор на много конкретен проблем, спор или въпрос.

Вашата работа, като дигитален маркетолог, seo специалист и създател на съдържание, е да мислите за това, как тези хора ще търсят това решение? И как можете да форматирате съдържанието си, за да им дадете това, от което имат нужда, по най-лесния начин?

Фокусирането върху това, как да направите вашето решение най-доброто за техните нужди, ще донесе повече органичен трафик, ще гарантира, че те ще остават по-дълго на уебсайта ви и ще помогне за изграждането на доверие с вашата целева аудитория.

Актуализиране на старото съдържание

Преди интернет, правенето на промени в старо съдържание или новинарска статия беше глупаво и скъпо струващо.

По това време издателите трябваше да обмислят материалните разходи, проблемите с разпространението и след това да предоставят тази обновена информация в ръцете на читателите...

Добрата новина? Интернет е гъвкав и променлив по всяко време.

Това означава, че всички собственици на уебсайтове трябва да прегледат и да оценят текущото си съдържание, за да направят място за допълнителни подробности, да премахнат неактуалните данни, да го направят още по-добро, по-лесно за четене и по-фокусирано върху потребителските намерения. Нещата са свързани...

Крайният резултат е възможността да се класира по-високо и наистина да засенчи конкуренцията откъм органичен трафик през следващата година.

Повече страхотно съдържание!

Въпреки че е добра идея да се върнете назад и да обновите старото си съдържание, то нека да поговорим за момент и за добавяне на още невероятно съдържание - много по-добро от това, на вашите конкуренти.

И двете идеи се връщат към една основна ценност - съдържанието все още е краля на SEO тенденциите, независимо от годината.

Това означава, че не можете да разчитате само на съществуващото си съдържание, за да привлечете нов трафик за вас, през тази година. Вместо това, нека в плановете ви да има подготовка и писане на много добро съдържание, свързано с това, което предлагате.

В крайна сметка, колкото повече страници имате с различни фокуси на ключови думи, толкова по-лесно е някой да намери информацията, която предоставяте. Когато предоставяте повече информация, вие позиционирате своя бранд или компания като експерт във вашата област.

Експертите в дадена индустрия се считат за по-надеждни, което улеснява събирането на информация от първа страна, като заявки за оферти, формуляри за генериране на потенциални клиенти и регистрации за имейл маркетинг.

Разбира се, че това не е всичко. За да ви го кажа или напиша, ще ми трябва много повече време и по-голям обем с информация. Но, е един добър списък, с едни от най-важните неща, които ако съумеете да направите, то несъмнено ще дръпнете силно напред и ще се учудите колко бързо ще се разрастне бизнеса ви в тези сложни и трудни времена.