Броят на абонатите на YouTube Premium и YouTube Music е надхвърлил 100 милиона души | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Броят на абонатите на YouTube Premium и YouTube Music е надхвърлил 100 милиона души
Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photo

Броят на абонатите на YouTube Premium и YouTube Music е надхвърлил 100 милиона души

YouTube все още има шанс в крайна сметка да настигне лидерите в стрийминга като Spotify и Amazon

| Редактор: Кристиан Антонов 2 693

Въпреки че проходите на YouTube са основно от рекламен бизнес, платформата е постигнала значителен напредък и в абонаментните услуги. Според главния изпълнителен директор на YouTube Нийл Мохан общият брой на абонатите на YouTube Premium и YouTube Music вече е надхвърлил 100 млн. души.

Припомняме, че абонаментът за YouTube Premium отваря предимно възможността за гледане на видеоклипове без реклами и струва 13,99 щ. долара на месец. YouTube Music е музикална услуга, която е част от абонамента за YouTube Premium, но може да бъде абонирана и отделно на по-ниска цена. Въпреки че броят на платените абонати на YouTube изглежда впечатляващ, той е само малка част от общата потребителска база на платформата, която се оценява на около 2,5 милиарда.

Въпреки това нарастващата потребителска база показва, че YouTube все още има шанс в крайна сметка да настигне лидерите в стрийминга като Spotify и Amazon. В последния финансов отчет на Spotify се посочва, че услугата има 226 милиона платени абонати. Amazon не разкрива броя на абонатите на Prime, но се смята, че ще има около 176 млн. в края на 2023 година. Заслужава да се отбележи също, че данните на YouTube включват потребители, които използват едномесечен пробен безплатен абонамент Premium.

По време на неотдавнашния финансов отчет на Alphabet главният изпълнителен директор Сундар Пичай заяви, че абонаментите на Google, включително YouTube TV и услугата за съхранение на данни Google One, са генерирали общо 15 млрд. долара приходи през миналата година. Пичай не предостави повече подробности за отделните услуги, но отбеляза, че YouTube Premium и YouTube Music имат "истинска инерция".

През четвъртото тримесечие на миналата година общите приходи на YouTube възлизат на 9,2 млрд. щ. долара, което е с 15,5% повече от същия период на предходната година. Готовността на YouTube да възприеме бизнес модел, който включва услуги, базирани на абонамент, не е изненадваща. Вероятно регулаторните органи в различните страни ще продължат да възпрепятстват практиката на целева реклама. На този фон YouTube и други компании ще могат да се възползват, като предоставят достъп до абонаментни услуги.

Броят на абонатите на YouTube Premium и YouTube Music е надхвърлил 100 милиона души

Броят на абонатите на YouTube Premium и YouTube Music е надхвърлил 100 милиона души

YouTube все още има шанс в крайна сметка да настигне лидерите в стрийминга като Spotify и Amazon

| Редактор : Кристиан Антонов 2 693 Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photo

Въпреки че проходите на YouTube са основно от рекламен бизнес, платформата е постигнала значителен напредък и в абонаментните услуги. Според главния изпълнителен директор на YouTube Нийл Мохан общият брой на абонатите на YouTube Premium и YouTube Music вече е надхвърлил 100 млн. души.

Припомняме, че абонаментът за YouTube Premium отваря предимно възможността за гледане на видеоклипове без реклами и струва 13,99 щ. долара на месец. YouTube Music е музикална услуга, която е част от абонамента за YouTube Premium, но може да бъде абонирана и отделно на по-ниска цена. Въпреки че броят на платените абонати на YouTube изглежда впечатляващ, той е само малка част от общата потребителска база на платформата, която се оценява на около 2,5 милиарда.

Въпреки това нарастващата потребителска база показва, че YouTube все още има шанс в крайна сметка да настигне лидерите в стрийминга като Spotify и Amazon. В последния финансов отчет на Spotify се посочва, че услугата има 226 милиона платени абонати. Amazon не разкрива броя на абонатите на Prime, но се смята, че ще има около 176 млн. в края на 2023 година. Заслужава да се отбележи също, че данните на YouTube включват потребители, които използват едномесечен пробен безплатен абонамент Premium.

По време на неотдавнашния финансов отчет на Alphabet главният изпълнителен директор Сундар Пичай заяви, че абонаментите на Google, включително YouTube TV и услугата за съхранение на данни Google One, са генерирали общо 15 млрд. долара приходи през миналата година. Пичай не предостави повече подробности за отделните услуги, но отбеляза, че YouTube Premium и YouTube Music имат "истинска инерция".

През четвъртото тримесечие на миналата година общите приходи на YouTube възлизат на 9,2 млрд. щ. долара, което е с 15,5% повече от същия период на предходната година. Готовността на YouTube да възприеме бизнес модел, който включва услуги, базирани на абонамент, не е изненадваща. Вероятно регулаторните органи в различните страни ще продължат да възпрепятстват практиката на целева реклама. На този фон YouTube и други компании ще могат да се възползват, като предоставят достъп до абонаментни услуги.