ЕК проверява как TikTok, Snapchat и YouTube препоръчват съдържание на своите потребители
Трите социални медии трябва да предоставят на Европейската комисия поисканата от тях информация в срок до 15 ноември
Европейската комисия днес поиска социалните медии TikTok, Snapchat и YouTube да предоставят информация на какъв принцип препоръчват на своите потребители публикации, снимки, видеоклипове и друго съдържание, предаде ДПА, цитирана от БТА.
Законодателният акт за цифровите услуги (DSA), който е в сила в Европейския съюз, задължава онлайн платформите да ограничават рисковете, на които може да бъдат изложени техните потребители, ако им бъде препоръчано неподходящо съдържание. Социалните мрежи, базирани на онлайн платформи, са длъжни да предпазват психичното здраве на своите потребители и да не разпространяват "вредно съдържание".
Законодателният акт за цифровите услуги предвижда "мерки за прозрачност за онлайн платформите, включително по отношение на алгоритмите, използвани за препоръки", посочва сайтът на ЕК.
Snapchat и YouTube трябва да предоставят на Еврокомисията подробни данни за своите алгоритми, използвани при препоръчването на съдържание. Те трябва да разкрият дали "алгоритмите им за препоръки" не увеличават рисковете, свързани с нарушаване на изборния процес в някои страни, с психичното здраве на потребителите, както и с правата на малолетните и непълнолетните лица.
Социалната мрежа TikTok трябва да предостави информация на ЕК, в която да посочи "какви мерки е взела, за да избегне разпространението на манипулативно съдържание, създадено от злонамерени лица".
Социалната медия трябва да посочи и "как ограничава рисковете, свързани с честността на изборите, плурализма на медиите" и защитата на гражданското общество.
Трите социални медии трябва да предоставят на Европейската комисия поисканата от тях информация в срок до 15 ноември. Тя може да наложи глоби на компаниите, които ги управляват, ако не изпълнят нейните изисквания, посочва ДПА.