Технологичната компания Meta Platforms, собственик на Facebook, трябва да ограничи използването на лични данни, събрани от социалната си мрежа за целенасочена реклама, предаде Ройтерс, цитирайки постановление на Съда на ЕС (СЕС).

Върховният съд на общността излезе с решение в полза на Макс Шремс, австрийски юрист и активист за зачитане на неприкосновеността на личния живот, по внесена от него жалба към корпорацията.

Шремс отнесе жалбата си първоначално до австрийски съд, заявявайки, че той е бил насочен към персонализирана реклама на Meta, базирана на обработка на лични данни.

След това австрийският трибунал потърси насоки от Съда на Европейския съюз в Люксембург, който днес реши в полза на австрийския активист.

"Facebook не може да използва всички лични данни, получени за целевата си реклама, без ограничение по отношение на времето и без разграничение по отношение на вида на данните", каза Съдът на ЕС.

Съдиите решиха, че принципът за минимизиране на данните съгласно правилата на ЕС за поверителност, известен като Общия регламент за защита на данните (GDPR), определя тези разпоредби.

Компанията заяви в своя защита, че е инвестирала повече от 5 милиарда евро, за да вгради поверителност в продуктите си и че не използва специални категории данни, които потребителите предоставят, за да персонализират рекламите, докато на рекламодателите не е разрешено да споделят чувствителни данни.

"Всеки потребител на Facebook има достъп до широк набор от настройки и инструменти, които позволяват на хората да решат как използваме тяхната информация", каза говорител на технологичната корпорация.

"След това решение само малка част от набора от данни на Meta ще бъде разрешено да се използват за реклама, дори когато потребителите дадат съгласието си за тях. Това решение важи и за всяка друга компания за онлайн реклама", изрази задоволство от решението на върховния съдебен орган на ЕС адвокатът на Шремс Катарина Раабе-Щупниг.

ИЗБРАНО