През април YouTube обеща да засили своята борба срещу блокирането на реклами с аргумента, че те нарушават Общите условия на платформата и в крайна сметка възпрепятстват създателите на съдържание.

В същото време компанията повиши цените на своята абонаментна услуга за ниво Premium, като таксува до $14 на месец за изживяване без реклами. А междувременно много потребители казват, че виждат все повече реклами в YouTube.

YouTube твърди, че хората с рекламни блокери могат да изпитат липсващ звук, проблеми с буферирането и дори черен екран. Бавното зареждане също се оказва умишлено въведено срещу потребителите с подобен софтуер.

Това изглежда е мотивирало потребителите да намерят начин да заобиколят правилата. Според Ars Technica блокерът uBlock Origin работи без проблеми, а AndroidCentral допълва, че това се отнася и за блокиращия реклами уеб браузър Brave.

"В този момент", каза един коментатор в r/YouTube, "просто използвам рекламния си блок от злоба."