Meta обмисля забрана на политическата реклама в Европа | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Meta обмисля забрана на политическата реклама в Европа
Снимка: iStock by Getty Images

Meta обмисля забрана на политическата реклама в Европа

Законодателите в ЕС въведоха по-строги правила за политическа реклама, които да противодействат на дезинформацията

| Редактор: Стоян Гогов 0 578

Ръководителите на технологичния гигант Meta Platforms Inc обсъждат забрана за политическата реклама в рамките на цялата компания в Европа поради опасения, че нейните социални медии Facebook и Instagram няма да могат да се съобразят с предстоящите разпоредби на ЕС, насочени към онлайн кампаниите, съобщи в четвъртък "Файненшъл таймс", цитиран от БНР.

През февруари законодателите в ЕС се съгласиха с по-строги правила за целенасочена политическа реклама, които правила да противодействат на дезинформацията по време на избори. Предложените правила изискват от американските технологични гиганти да предоставят повече данни за техните насочени политически реклами, като при нарушения могат да бъдат налагани глоби до 4% от глобалния им оборот, отбелязва финансово издание.

Ръководителите на Meta са загрижени, че определението за политически реклами съгласно плановете на ЕС ще бъде прекалено обширно и ще бъде по-лесно да се откажат всички платени политически кампании на сайтовете на компанията, посочва "Файненшъл таймс", цитирайки два свои източника, запознати с течащите дискусии.

Цитираните източници отбелязаха, че компанията се опасява, че регулациите, които Европейският съюз планира да наложи през 2024 г., ще бъдат твърде трудни за спазване, така че опцията за директна забрана изглежда по-привлекателна за Meta. Освен това политическите реклами не носят толкова приходи, колкото другите реклами, поради липса на интерес от страна на потребителите, съобщава "Файненшъл таймс".

Гигантът сред социалните медии ще вземе твърдо решение по въпроса, след като Брюксел детайлизира подхода си за регулиране на пазара на политическа реклама през идващия юни, добавиха те.

През миналия декември Европейската комисия предупреди компанията майка на Facebook - Meta, че нарушава антитръстовите закони на ЕС, изкривявайки конкуренцията на пазарите за онлайн класифицирана реклама и злоупотребявайки с господстващото си положение.

На този етап няма коментар на тази информация от страна на Meta.

Meta обмисля забрана на политическата реклама в Европа

Meta обмисля забрана на политическата реклама в Европа

Законодателите в ЕС въведоха по-строги правила за политическа реклама, които да противодействат на дезинформацията

| Редактор : Стоян Гогов 0 578 Снимка: iStock by Getty Images

Ръководителите на технологичния гигант Meta Platforms Inc обсъждат забрана за политическата реклама в рамките на цялата компания в Европа поради опасения, че нейните социални медии Facebook и Instagram няма да могат да се съобразят с предстоящите разпоредби на ЕС, насочени към онлайн кампаниите, съобщи в четвъртък "Файненшъл таймс", цитиран от БНР.

През февруари законодателите в ЕС се съгласиха с по-строги правила за целенасочена политическа реклама, които правила да противодействат на дезинформацията по време на избори. Предложените правила изискват от американските технологични гиганти да предоставят повече данни за техните насочени политически реклами, като при нарушения могат да бъдат налагани глоби до 4% от глобалния им оборот, отбелязва финансово издание.

Ръководителите на Meta са загрижени, че определението за политически реклами съгласно плановете на ЕС ще бъде прекалено обширно и ще бъде по-лесно да се откажат всички платени политически кампании на сайтовете на компанията, посочва "Файненшъл таймс", цитирайки два свои източника, запознати с течащите дискусии.

Цитираните източници отбелязаха, че компанията се опасява, че регулациите, които Европейският съюз планира да наложи през 2024 г., ще бъдат твърде трудни за спазване, така че опцията за директна забрана изглежда по-привлекателна за Meta. Освен това политическите реклами не носят толкова приходи, колкото другите реклами, поради липса на интерес от страна на потребителите, съобщава "Файненшъл таймс".

Гигантът сред социалните медии ще вземе твърдо решение по въпроса, след като Брюксел детайлизира подхода си за регулиране на пазара на политическа реклама през идващия юни, добавиха те.

През миналия декември Европейската комисия предупреди компанията майка на Facebook - Meta, че нарушава антитръстовите закони на ЕС, изкривявайки конкуренцията на пазарите за онлайн класифицирана реклама и злоупотребявайки с господстващото си положение.

На този етап няма коментар на тази информация от страна на Meta.